Aiai @Finn Berger det er ingen grunn til ikle å like den . Gratulerer.Jeg har nå fått bekreftet alle unntatt én NM-vinner
Resultatene legges ut fortløpende her: https://norbrygg.no/category/konkurranser/nm-i-hjemmebrygging-alle/nm-i-hjemmebrygging-2022/
Det har vært hjemmebrygget glimrende IPA på den måten i mange tiår. Har vel festet seg noen myter de siste årene om at det ikke er mulig å brygge noe som helst uten fancy gjæringskar, trykk osv. Noe som absolutt ikke stemmer, selvsagt. Gratulerer!!!!Hyggelig at man kan vinne NM i IPA uten co2, fat, boks og annet "nødvendig" utstyr.
Denne gang var det nok med tørrgjær, plastbøtte, flasker og sukkerbiter.
Blir ikkje større fisk om ein har dyrare fiskestang... Om du skjønna kva eg meiner. Gratulerer, og godt bryggaEr lettere sjokkert. Sørante ble liksom bare sendt inn fordi jeg likevel skulle sende inn. Forventet høyere skåre på andre øl.
Tror faktisk ikke det er en eneste engelsk humle i det ølet .
Viser vel at jeg kan bli for opphengt i opphavet framfor hva humla gir. Pacific Gem er hovedingrediensen i det ølet.
Pacific Gem Hops - Substitution, Flavor, Aroma [2024]
Pacific Gem is a bittering purpose hop cultivated in New Zealand. Flavors this hop adds to beer include black_pepper, berry, blackberry, floral, oak, pine...beermaverick.com
Ser man her gir det forsåvidt menig å ha den i WP og tørrhumle på en EIPA.
Lov å ha flaks.
Hyggelig at man kan vinne NM i IPA uten co2, fat, boks og annet "nødvendig" utstyr.
Denne gang var det nok med tørrgjær, plastbøtte, flasker og sukkerbiter.
Skylder forumet en stor takk. Jeg har lært utrolig mye av alle folkene her.
Du har rett så klart Fikset nåDet ene skjemaet som ligger ute for "lys ale", ser foressten ut som er ifra 2020
Klassene vil fra nå av i all hovedsak følge Norbrygg sine typedefinisjoner. https://norbrygg.no/definisjon-av-oltyper/Ser det er splittet opp i nye klasser i år. Bock, hvete og lys belgisk har vel vært kombinert med andre før om jeg ikke tar feil. Hvilke klasser er igjen, blir alle separate nå? Og ikke minst, når kommer resten av resultatene?
Skulle forundre meg mye om ikke alle vinnerne er publisert i løpet av helgen
Tykt lag ;-)Måtte kjøpe ny tube....
Dette minner meg mer og mer om når man bestiller en pakke med postnord. Man får beskjed om at den er på veg, men ingen vet når den kommer
Veit at det klør.... Vi må huske på at det er frivillig arbeid og vanvittig mye arbeid. Kommer nok snart RDWHAHB
Fullstendig klar over at det er frivillig arbeid, og all honnør til arrangørene for det. Men er det så vanvittig mye arbeid å legge ut finaleresultater til tre kategorier at det trengs over en uke?Veit at det klør.... Vi må huske på at det er frivillig arbeid og vanvittig mye arbeid. Kommer nok snart RDWHAHB