Beklager hvis jeg framsto som "skarp" da jeg oppfordret deg til å melde deg inn, men som en frivillig medlemsorganisasjon så trenger vi at alle gode krefter bidrar til å dra i samme retning. Velkommen som medlem - jeg tror og håper at medlemskapet betaler seg! På norbrygg.no finner du en alltid oppdatert oversikt over alle medlemsaktivitetene vi har.
Og så ser jo nicket ditt mye vakrere ut med medlemsbanneret på plass!
Beklager hvis jeg framsto som "skarp" da jeg oppfordret deg til å melde deg inn, men som en frivillig medlemsorganisasjon så trenger vi at alle gode krefter bidrar til å dra i samme retning. Velkommen som medlem - jeg tror og håper at medlemskapet betaler seg! På norbrygg.no finner du en alltid oppdatert oversikt over alle medlemsaktivitetene vi har.
Og så ser jo nicket ditt mye vakrere ut med medlemsbanneret på plass!
Jeg tilsetter sukker helt på slutten av koking for å hindre at det svir. Skal jeg over OG på 1.100 sikter jeg på 1.100 og tilsetter resten av sukkeret etter et par dager for å hindre osmoseproblemer.
Mesker kun på 65grader i 80 minutter.
Koker 60 min, men har du litt lav SG før koking kan du koke lenger for å øke SG.
Ikke vanlig å tilsette ny gjær for karbonering om du ikke har forgifta gjæren med alkohol.
Alt har gått bra frem til gjæringen av denne quaden. Jeg satte karet på vaskerommet for å få opp tempen noe, men da jeg sjekket dagen etter var det rett under 29 grader i karet! Det lukter dog lovende etter to dager.
Har nå satt karet tilbake på et rom som holder ca 21 grader. Har ølet nå forsynt seg av «dessert»-gjæringen allerede? Blir gjæring på lavere temperaturer nå fånyttes? Har brukt WLP 500 forresten.
Jeg gjæret «åpent» de første to dagene og har satt på gjærlås i dag - masse aktivitet! Lar batchen kjøre løpet så lenge det gjærer. Tenkte at det var greit å avbryte og brygge på nytt om det åpenbart ble bortkastet. Det er jo tross alt en solid tidsinvestering dette ølet
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.