Oksygen flasker hos Jula

Hei, jeg har nå sett at Jula ikke har flere Oxyturbo oksygen flasker, og jeg fikk bekreftet at disse utgår fra sortimentet, og at de skal inn med CFH oksygen flasker med andre gjenger. Er det noen som vet om en regulator som passer til disse?
Jula selger en "regulator", men den tror jeg bare har en fast innstilling uten kunne stille inn trykk.
 
Kjedelig at Jula slutter å selge flasker til regulatorene vi har investert i.. Men kanskje det er andre som fortsatt selger flasker av den gamle typen? Noen som vet?
 
Er ventilen på disse flaskene sånn at det funker å skru ut regulatoren fra halvfull flaske? Tenkte å veie flaska for å se hvor mye som er igjen.
 
Er ventilen på disse flaskene sånn at det funker å skru ut regulatoren fra halvfull flaske? Tenkte å veie flaska for å se hvor mye som er igjen.
Ja, det kommer et kort slipp av gass idet du skrur av. Har alltid tatt av regulator mellom hver gang jeg bruker den.
 
hvor mye har luftpumping å stille opp med i forhold til O2? lurer fordi oksygen er blitt værre å få tak i, da er det lett å la luftpumpe stå på, noen timer om så.
Er det vrient å få tak i oksygen nå?

Mod: Flyttet flere underliggende innlegg fra annen tråd.
 
Sist redigert av en moderator:
Jula, som var min oksygenkilde, har slutta å føre produktet. Har ikke funnet andre som selger de flaskene.
 
Sist redigert av en moderator:
I Brewing materials and process, redigert av C. Bamforth nevnes det at gjæren tar opp oksygen svært raskt ("i løpet av minutter, ikke timer"). Luftpumpa bør kanskje ikke gå så mye mer enn de 15 min Palmer sier.

Jula, som var min oksygenkilde, har slutta å føre produktet. Har ikke funnet andre som selger de flaskene.
Det blei nevnt kompatible flasker i en eller annen tråd her hvis jeg husker riktig, men jeg klarer ikke huske detaljene.

Edit: men forumets søkefunksjon leverer: https://verktoysboden.no/maskin-teknikk/sveising/gassveising/gassror/oksygen-o2-110-bar-930-ml
 
Ja for oss utenfor ring7 ser det ut som at det blir mere komplisert, met WTF hvis det holder med luftpumpe.
(ring7 tror jeg er polarsirkelen)
Det hjelper ikke å bo på Slottet en gang, trur jeg:(. Jeg har sjekka bryggeforretningene, og det finnes ikke lenger ei eneste oksygenflaske å oppdrive. (Hvis du bor i Oslo må du forresten et godt stykke utafor ringveiene for å finne en bryggeforretning:).)

Noen som veit noe? Jeg har sendt mail til Brewshop og Ølbrygging.
 
Det hjelper ikke å bo på Slottet en gang, trur jeg:(. Jeg har sjekka bryggeforretningene, og det finnes ikke lenger ei eneste oksygenflaske å oppdrive. (Hvis du bor i Oslo må du forresten et godt stykke utafor ringveiene for å finne en bryggeforretning:).)

Noen som veit noe? Jeg har sendt mail til Brewshop og Ølbrygging.
Har du prøvd linken jeg la inn ovafor?
 
jo faktisk noen, langt ovenfor ring7/polarsirkelen, håper jeg rekker å få tak i de før flere oppdager de, men det er også slik at antallet i varebeholdningen skjelden stemmer, det har jeg gitt dem pes for.
Dette produktet kan vel ikke bli borte? Jeg mener; det må da være et åpenbart behov for det - og da tenker jeg ikke på hjemmebryggere.
 
Tilbake
Topp