Tråden for dumme spørsmål.

Jeg har en Fermzilla flat bottom. Den skal ikke brukes under trykk. Men jeg har allikevel lyst på et sånt lokk som følger med all-rounderen, for muligheten til å bruke ball lock koblinger til lukket overføring. Hvis jeg setter på to ball lock-porter på lokket så antar jeg at det blir helt tett. Men om jeg så klikker på en slange som går ned i noe star san så er det åpent for blowoff ikke sant?

• Like
Reaksjoner: Mc.
Jeg har en Fermzilla flat bottom. Den skal ikke brukes under trykk. Men jeg har allikevel lyst på et sånt lokk som følger med all-rounderen, for muligheten til å bruke ball lock koblinger til lukket overføring. Hvis jeg setter på to ball lock-porter på lokket så antar jeg at det blir helt tett. Men om jeg så klikker på en slange som går ned i noe star san så er det åpent for blowoff ikke sant?
Jepp. Det funker veldig bra. Setter du på en slange med diptube på den andre kan du kjøre lukket overføring til fat.

Jepp. Det funker veldig bra. Setter du på en slange med diptube på den andre kan du kjøre lukket overføring til fat.
Ser nå at det koster nesten like mye å kjøpe lokk med alle deler som en all rounder koster... Lurer på om jeg får plass til all rounderen i sin laveste konfigurasjon.

Blir dyrt øl når det kjøpes inn nytt utstyr til hver batch :p

Virker som om all rounderen krever tilførsel av trykk for overføring. Eller kan man koble fat med CO2 "i sirkel" og lene seg på tyngdekraft?

Tyngdekraft går bra. Trenger litt starttrykk for å få ølet opp til vendepunktet på slangen. Deretter gjelder hevertprinsippet. Allrounder bygger 54 cm inkl blowoff.

Tilbake
Topp