Beer brew 30 versjon 3.0

Det var da veldig til negativitet....
Hvorfor skulle du ikke tro på svaret mitt? Når det gjelder service på BB30 tror jeg ikke noen ikke har fått den oppfølgning de har krav på. Men pumpa skjems vi over, som jeg har skrevet et annet sted på forumet. Og jeg skylder ikke på underleverandører, jeg prøver bare å forklare.
Når det gjelder termostaten så har vi ikke oppgradert denne, men vi har satt inn et nytt termometer. Dette kan være greitt for å se hvor nøyaktig termostaten er, og for å se når det skal koke. Men etter min mening så bør en alltid sjekke temperaturen i mesken med eksternt termometerfor å se om denne er riktig, uansett utstyr (dette gjelder også Speidel, som vel koster over 13 lapper inkl kjøler...)
 
Jeg forstår godt negativiteten om andre har samme opplevelse som meg. Når en aktør ikke svarer på mail, og rett og slett lar kundene være godt betalende betatestere. Da blir folk negative.
Flott at dere tar tilbakemeldinger og gjør endringer, men vi som kjøpte tidlig har et produkt som ikke holder mål, og det fungerer ikke  som det burde.
 
Slenger ut litt props til Per Inge og olbrygging.no:

Vi kjøpte BB30 v.2 i fjor sommer, og har brygget på denne et år. Pumpen hadde vi problemer med etter andre brygg, men fikk byttet den hos Per Inge kjapt og opplevde god service. Synes BB30 fungerer utmerket som et springbrett for å komme i gang med denne hobbyen; kompakt, enkelt, relativt rimelig og man lager godt øl. Om man vil ha større kontroll på prosessen og lage enda bedre øl finnes det ingen øvre grense for hva man kan utvide/erstatte BB30 med. Vi har i sommer utvidet til 80-90 liters bryggeri, men kommer nok til å fortsette å bruke BB30 på de kjøligste dagene i vinter (da det nye bryggeriet er gassbasert og ikke noe jeg ønsker å drive inne i kjelleren).

TLDR; Man bør ta et produkt for det det er. Beklagelig om noen har opplevd service/kvalitet på produktet som dårlig, men det har altså ikke vi :)
 
Må henge meg på her eg og..

Har alltid fått god service hos olbrygging.no og er veldig fornøy med min BB30 Vers2.. Kan nevne at jeg også har vært veldig heldig med pumpen. Den virker fremdeles etter 21 brygg  ;D
 
Frode S skrev:
Jeg forstår godt negativiteten om andre har samme opplevelse som meg. Når en aktør ikke svarer på mail, og rett og slett lar kundene være godt betalende betatestere. Da blir folk negative.
Flott at dere tar tilbakemeldinger og gjør endringer, men vi som kjøpte tidlig har et produkt som ikke holder mål, og det fungerer ikke  som det burde.

Jeg forstår ikke det at vi ikke svarer på mail. Vi svarer på absolutt alt. Men det kan ha vært noe feil i teknikken som gjør at ikke det er blitt svar...?
Og, BB30 versjon 1 ble jo solgt for hva den var da, og så har det vært produktutvikling siden. Slik er det jo med det meste som selges...
 
Skepsisen ligger ikke først og fremst i utstyret. Jeg aksepterer fullt ut utstyret for hva det er, og at det er et fint sted å begynne.

Skepsisen ligger i løftet om penger tilbake for pumpe, SKRIFTLIG bekreftelse om at pengene ER OVERFØRT, uten at de kommer. Beløpet er minimalt og ubetydelig. Prinsippet er ikke.

Flere har opplevd det samme.

Derfor er det rimelig å stille spørsmålstegn ved denne leverandørens seriøsitet ut fra kundene som har hatt problemer med deres produkter, og ikke ut fra de som ikke har hatt.

Dette unnlates å svare på, både via mail og i forum her. Samme historie hver gang, "må være noe galt med mail".

Jeg synes det er kjempeflott at andre har positive opplevelser med leverandøren, og man kan aldri ha 100% fornøyd kundemasse.

Jeg synes forøvrig at potensielle kunder bør få kjenne til denne historikken, og leverandør må ta det til seg, svare profesjonelt, logisk og uten å bli personlig såret.
 
andersreve skrev:
Skepsisen ligger ikke først og fremst i utstyret. Jeg aksepterer fullt ut utstyret for hva det er, og at det er et fint sted å begynne.

Skepsisen ligger i løftet om penger tilbake for pumpe, SKRIFTLIG bekreftelse om at pengene ER OVERFØRT, uten at de kommer. Beløpet er minimalt og ubetydelig. Prinsippet er ikke.

Flere har opplevd det samme.

Derfor er det rimelig å stille spørsmålstegn ved denne leverandørens seriøsitet ut fra kundene som har hatt problemer med deres produkter, og ikke ut fra de som ikke har hatt.

Dette unnlates å svare på, både via mail og i forum her. Samme historie hver gang, "må være noe galt med mail".

Jeg synes det er kjempeflott at andre har positive opplevelser med leverandøren, og man kan aldri ha 100% fornøyd kundemasse.

Jeg synes forøvrig at potensielle kunder bør få kjenne til denne historikken, og leverandør må ta det til seg, svare profesjonelt, logisk og uten å bli personlig såret.

Jeg blir ikke personlig såret. Og vi prøver å gjøre så godt vi kan ang reklamasjoner (som i stor grad har dreid seg om pumpene). Når det gjelder penger tilbake så er problemstillingen den at dette skal skje gjennom regnskapet vårt. Her har vi hatt litt utfordinger. Vi har fått beskjed om at det er betalt, men så har systemet gått i vranglås. Nå er dette endelig skikkelig på plass. Dette er heller ingen unnskylding, men en forklaring på hvorfor problemene oppsto. Men jeg vil fremdeles påstå at alt av mail som vi får inn blir svart på.

Når det gjelder svar på forumet, så må jeg innrømme at jeg ikke alltid følger med på alt som legges inn. Derfor kan det her være spørsmål som ikke blir besvart eller problemstillinger som ikke blir tatt opp.
Vi ønsker å være så profesjonelle som mulig og er glade for tilbakemeldinger uavhengig om de er positive eller negative.
 
Dere kan jo begynne å rette ved å refundere pengene for pumpa jeg sendte dere forrige uke ;). Har forøvrig brygga masse godt øl på min BB30 v2.
 
leander skrev:
Dere kan jo begynne å rette ved å refundere pengene for pumpa jeg sendte dere forrige uke ;). Har forøvrig brygga masse godt øl på min BB30 v2.

Joda, den er lagt inn i systemet. Så da er det nok ikke så lenge før du ser pengene på konto
 
solskogen skrev:
Hva er forsjellene på BB30v3 og BB60v2 - sånn annet enn det åpenbare?

Egentlig to forskjellige måter å skylle på. På bb30 er det egen mesketank som løftes opp også skylles igjennom. Mens på bb60 så skyller du ut i ett eget kar, tar ut mesken og heller vørteren tilbake for kok (tror det ble rett) Bb30 oppleves mer "kompakt". Det blir sakt at bb60 gjør det på en mer tradisjonell måte.
 
Eh, ja. Det er jeg kjent med. Spørsmålet var egentlig om v3 av BB30 er det samme som v2 av BB60 med tanke på byggemetode (stål, kran etc)
 
solskogen skrev:
Hva er forsjellene på BB30v3 og BB60v2 - sånn annet enn det åpenbare?

Jeg er litt usikker på hva du spør om her...
Forskjellen er jo først og fremst at BB60 brygger dobbelt så mye øl. Og så det at de gjør det på forskjellig måte. På BB30 er det sirkulering under utvaskingen, mens på BB60 er det tradisjonell bryggemetode.
Men resultatet blir jo like bra på begge....
 
Vel, si det på en annen måte.
Er oppgraderingen BB30 får med versjon 3, den samme som BB60 har med versjon 2? Eller vil det komme en BB60 v3 veldig snart som har de nye "oppdateringene" som BB30 har fått?
 
solskogen skrev:
Vel, si det på en annen måte.
Er oppgraderingen BB30 får med versjon 3, den samme som BB60 har med versjon 2? Eller vil det komme en BB60 v3 veldig snart som har de nye "oppdateringene" som BB30 har fått?

OK. :)
BB60 kom jo på markedet samtidig med at versjon 2 av BB30 kom. Dermed hadde 1.gen av BB60 de samme forbedringer som 2. gen av BB30. Så nå når det kommer nye generasjoner så vil versjonstallet ligge et etter på BB60 i forhold til BB30, men forbedringene vil være de samme.
 
Ja, så er det litt dårlig nytt mht levering. Enda vi hadde lagt inn ekstra marginer denne gangen så er de allikevel blitt overskredet. ETA er nå midten av september. - Jeg fikk beskjed nå for bare noen minutter siden.
 
Veldig dumt med de forsinkelsene. Jeg skal ha meg en BB60 - tror jeg. Må bare prøvebrygge litt på svogeren min sin først  ;D ;D ;D
 
Kanskje litt på sidelinjen men er BB30 og BB60 produkter som er "utviklet/satt sammen/produsert" av/for Per Inge/Ølbrygging.no?
 
ErikH skrev:
Kanskje litt på sidelinjen men er BB30 og BB60 produkter som er "utviklet/satt sammen/produsert" av/for Per Inge/Ølbrygging.no?

Det stemmer. BB30 ble utviklet fra en modell som allerede var i produksjon, mens BB60 er det vi som har designet og utviklet videre.
 
Tilbake
Topp