Beer Brew 30

Jeg har noen felger i bestilling fra USA med båt for tiden, disse har også blitt kraftig forsinket.
Tydeligvis trøbbel i shipping-bransjen for tiden...
 
Produsenten er jo fra England. Så hvis de sendes derifra tar det jo litt lang tid for en så kort reise, selv med båt.

Dersom de kommer fresh ifra Asien er det noe annet.
 
Kriblar i fingrane etter å komme i gang med all grain no! Har også tinga meg ein Crankandstein, så no ligg alt til rette for at denne hobbyen vert meir tidkrevjande og forhåpentlegvis endå meir moro.
 
-Ikkje for å virke negativ, men eg trur eg ville hatt is i magen og venta til alle dei som allereie har bestilt apparatet har kome med litt fleire erfaringar frå varierte brygg, før eg hadde heve meg med på handlemanien.
 
Oddvar Demmo skrev:
ja litteratur er både og, husker jeg leste mototrimming, utrolig hva som måtte til for at motoren skulle gå, leste senere ladeteknikk (våpen) utrolig hva som skulle til for å få kula sånn høvelig ut av løpet, så øl, men prøvde heldigvis før noe serlig lesing, fælt å si det med dette forumet og så mye folk med peiling på gjær og humle og ....

Ha ha ha - jævla vittig :lmao: Godt poeng, Oddvar!

Har nok diverre vore med og spredd diverse sannheiter / usannheiter / rykte / tro / mistro osb sjølv også. Men etter å ha brygga allgrain utandørs i sommar med m.a. kveps i ølet og likevel eit veldig godt drikkande sluttresultat, så har eg nok seinka skuldrane ein god del. Dei gamle tradisjonsbryggarane har jo brygga vellukka brygg på mange "ugunstige stadar" (kjellere m.m.) Samstundes er det jo også greitt å ha god erfaring frå andre bryggarar å lene seg på for å sleppe å finne opp krutet sjølv. Må vere utruleg irriterande å få eit øl øydelagt pga infisert utstyr e.l.

Pga forseinking med leveransen kjem visst mitt nymekka Europris gjæringskar-meskeutstyr og gamle 20-liters "Coop / cookware fårikålgryte" til god nytte likevel :laugh:  sjølv om julealen min berre blir på 14-15 liter totalt.
 
Aleksander_B skrev:
Produsenten er jo fra England. Så hvis de sendes derifra tar det jo litt lang tid for en så kort reise, selv med båt.

Dersom de kommer fresh ifra Asien er det noe annet.

De er på vei fra direkte fra produsenten i Kina, så det er et stykke med båt. "Produsenten" i England er nok bare noen som importerer fra Kina og slenger på et varemerke før de selger videre.
 
protto skrev:
-Ikkje for å virke negativ, men eg trur eg ville hatt is i magen og venta til alle dei som allereie har bestilt apparatet har kome med litt fleire erfaringar frå varierte brygg, før eg hadde heve meg med på handlemanien.

For oss som ikke har noe all-grain utstyr i det hele tatt er dette en forholdsvis liten risiko. I verste fall har man en 32 liters kokekjele med innebygd 2500W element og kran.

At man neppe kan lage 25 liter med OG 1.110 er ikke noe problem for de fleste vil jeg tro. Et 26 liters silkar vil fint holde 7, kanskje 8, kg malt.
 
igniztion skrev:
protto skrev:
-Ikkje for å virke negativ, men eg trur eg ville hatt is i magen og venta til alle dei som allereie har bestilt apparatet har kome med litt fleire erfaringar frå varierte brygg, før eg hadde heve meg med på handlemanien.

For oss som ikke har noe all-grain utstyr i det hele tatt er dette en forholdsvis liten risiko. I verste fall har man en 32 liters kokekjele med innebygd 2500W element og kran.

At man neppe kan lage 25 liter med OG 1.110 er ikke noe problem for de fleste vil jeg tro. Et 26 liters silkar vil fint holde 7, kanskje 8, kg malt.

Tru dat! Jeg er ferdig med utebrygging for sesongen. Nå som høst og vinter nærmer seg er det uaktuelt å brygge utendørs. Ikke er det hyggelig heller når mørket kommer såpass fort.
Har selv brygget utendørs en tidlig vårdag i storm. Det var ikke å anbefale...

Men jeg er evig optimist, og ignorance is bliss. BB30 er nok knall til sitt bruk :)

Forresten kjekt at det følger med ett all-grain Pale ale sett med utstyret.
 
Har brygget utendørs både i november og desember.....i fjor måket jeg snø samtidig som jeg brygget.....
koselig der og da ?.....kanskje ikke, men vi bor jo i dette landet.....er kanskje derfor vi ikke brygger øl som smaker vann.
 
Snøskuffing er noe som er ett relativt ukjent begrep i norge. Det samme gjelder begrepet brøyting. Riktignok hadde vi snø her i fjor og forfjord. Men det stavangerske vinterhalvåret består generelt mest av 1 °C, sur vind og regn...
I slike omgivelser er ikke brygging noe kos.
 
Aleksander_B skrev:
Snøskuffing er noe som er ett relativt ukjent begrep i Norge.
Må ikke drikke så mye :) jeg bor på Sjoa.... vinterhalvåret består stort sett av vedbæring og snøbrøyting....
I fjor var vel lite snø forholdsvis, tror det dreier seg om ca 1,5 meter brøytekanter utenfor kjøkkenvinduet.
 
magne1972 skrev:
Aleksander_B skrev:
Snøskuffing er noe som er ett relativt ukjent begrep i Norge.
Må ikke drikke så mye :) jeg bor på Sjoa.... vinterhalvåret består stort sett av vedbæring og snøbrøyting....
I fjor var vel lite snø forholdsvis, tror det dreier seg om ca 1,5 meter brøytekanter utenfor kjøkkenvinduet.

Jeg er på flyttefot og SørFron har økt min lyst til dalane ;) Kanskje jeg skal bygge der?
 
Du er hjertelig velkommen her i dalen :)
Mange fine steder rundt omkring her, og hyggelige folk.
Ølkulturen er stor også... ;)
 
magne1972 skrev:
Aleksander_B skrev:
Snøskuffing er noe som er ett relativt ukjent begrep i Norge.
Må ikke drikke så mye :) jeg bor på Sjoa.... vinterhalvåret består stort sett av vedbæring og snøbrøyting....
I fjor var vel lite snø forholdsvis, tror det dreier seg om ca 1,5 meter brøytekanter utenfor kjøkkenvinduet.

Wops.  :fyflate:
Det gikk nok litt for raskt der ja :)
 
Nå kom det inn en faktura per epost med frist 14.10. Hvordan stiller folk seg til denne? Spess i og med at det er såpass lang leveringstid, og det virker som er rimelig ferskt firma.


"Bryggesettene er forventet inn til oss i begynnelsen av november, men leveringsdato er foreløpig ubekreftet."
 
Jeg har ikke mottatt noen faktura enda. Og under bestilling valgte jeg oppkrav som betalingsmetode.
Jeg har ingen negative tanker om Per Inges firma, endog det er såpass ferskt.

Men å betale før produktet er i land er ikke alternativ for meg.
 
Aleksander_B skrev:
Som sagt har jeg ingen negative tanker om presten :)

Men syntes at det var litt rar måte å betale på. Dersom han ikke hadde lagerplass og bestilte inn på bakgrunn av antall kunne det ha blitt forsvart med forhåndsbetalinger. På samme måte som vi gjør privat når vi bestiller sammen over grensen.

Men hvor mange er det som er "solgt" til nå?

Til nå er det solgt ca 300 apparater.
 
Jeg forstår det er mange av dere som lurer på hvordan dere skal forholde dere til de fakturaene som er sendt ut. Og hvorfor er de sendt ut fra Anergi AS og ikke ølbrygging?
For å avklare dette legger jeg ut et svar her på dette.
Anergi AS eier olbrygging.no. Det er derfor naturlig at faktura kommer herfra.

Om dere ikke betaler denne fakturaen så kommer jeg allikevel til å sende utstyr til dere, men da i oppkrav.
 
Tilbake
Topp