Beer Brew 30

Bjarte H skrev:
Så lenge folk ikke forventer et mirakelbryggeri går det nok godt. VinOgBar har så mye forskjellig i butikken sin, at de kan nok mekke sammen noen gode løsninger på resirkulering osv. de også.
Forventer ikke et mirakelbryggeri, da det er speidelens tittel :)
Men, jeg forventer en god og effektiv bryggeløsning som gjør at jeg kan brygge inne i vinter.
Hadde du stått ute med meg de siste to bryggekveldene, med vind og regn som slo inn under halvtaket på terassen, hadde du skjønt min entusiasme med å kunne brygge mens jeg står inne i varmen :)

Per Inge; Hvor stort er silkaret på den vi får av deg? (Mener at du har sagt det før, men finner det ikke :p )
 
Aleksander_B skrev:
Forventer ikke et mirakelbryggeri, da det er speidelens tittel :)

Speidel er ikke et mirakelbryggeri

Men, jeg forventer en god og effektiv bryggeløsning som gjør at jeg kan brygge inne i vinter.
Hadde du stått ute med meg de siste to bryggekveldene, med vind og regn som slo inn under halvtaket på terassen, hadde du skjønt min entusiasme med å kunne brygge mens jeg står inne i varmen :)

Skjønner ;D

Hvis det ikke skulle fungere i det hele tatt som et komplett bryggeri er det en fin, og ikke voldsomt dyr, HLT eller kokekjel.
 
Speidel er vel isåfall det nærmeste man kommer på det norske hjemmebryggermarkedet.
Virker deilig å kunne programmere bryggeprosessen og la speidelen ta styringa :)

Hehe. Det er ikke spesielt kos å brygge i drittvær, og i Stavanger slår været om fort av og til.
Sist jeg brygget var det sol og flott når jeg mesket, halvveis inni kokinga ute slo det om til regn og vind.
Mørkt og kaldt. Måtte ha ett ekstra arbeidslys for å se hva jeg gjorde :p

Skal modde BB30 med PID og pumpe, så jeg satser på at dette vil fikse meskeprossessen. Men som du sier, dersom det ikke fungerer har jeg en fin kokekjel :)
 
Aleksander_B skrev:
Speidel er vel isåfall det nærmeste man kommer på det norske hjemmebryggermarkedet.
Virker deilig å kunne programmere bryggeprosessen og la speidelen ta styringa :)

Hehe. Det er ikke spesielt kos å brygge i drittvær, og i Stavanger slår været om fort av og til.
Sist jeg brygget var det sol og flott når jeg mesket, halvveis inni kokinga ute slo det om til regn og vind.
Mørkt og kaldt. Måtte ha ett ekstra arbeidslys for å se hva jeg gjorde :p

Skal modde BB30 med PID og pumpe, så jeg satser på at dette vil fikse meskeprossessen. Men som du sier, dersom det ikke fungerer har jeg en fin kokekjel :)

Du kan jo og lufte at du vil selge :)
Jeg tenkte mye på denne men rakk ikke å bestemme meg før prisen var 4000, å det akter jeg ikke betale.
 
Hvorfor brukes ikke en større vannkoker til dette formålet? Når jeg kikker tundt omkring på nettet så koster jo ikke de på 40 liter vesentlig mer. Det gr muligheten til å brygge mer i gangen, men man må ikke gjøre det.
 
Oddvar Demmo skrev:
Aleksander_B skrev:
Speidel er vel isåfall det nærmeste man kommer på det norske hjemmebryggermarkedet.
Virker deilig å kunne programmere bryggeprosessen og la speidelen ta styringa :)

Hehe. Det er ikke spesielt kos å brygge i drittvær, og i Stavanger slår været om fort av og til.
Sist jeg brygget var det sol og flott når jeg mesket, halvveis inni kokinga ute slo det om til regn og vind.
Mørkt og kaldt. Måtte ha ett ekstra arbeidslys for å se hva jeg gjorde :p

Skal modde BB30 med PID og pumpe, så jeg satser på at dette vil fikse meskeprossessen. Men som du sier, dersom det ikke fungerer har jeg en fin kokekjel :)

Du kan jo og lufte at du vil selge :)
Jeg tenkte mye på denne men rakk ikke å bestemme meg før prisen var 4000, å det akter jeg ikke betale.

Ser at Vinogbar tar 3498 for den i en introduksjonsperiode.

http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=2328
Boom!
 
Da må jeg ha skrevet feil ett eller annet sted. Skal ikke bruke den til HLT, det har jeg en annen gryte som tar seg av. (Oppvarming av vann)
Det jeg mente var at i værste fall; Om den ikke duger til mesking, såskal jeg ha den som kokekar til vørteren.
Mulig jeg har misforstått, men ejg trodde HLT blir brukt til oppvarming av meske og skyllevann.

Og hvorfor vil jeg selge den igjen? Den fyller det behovet jeg har :)
 
Odland skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Aleksander_B skrev:
Speidel er vel isåfall det nærmeste man kommer på det norske hjemmebryggermarkedet.
Virker deilig å kunne programmere bryggeprosessen og la speidelen ta styringa :)

Hehe. Det er ikke spesielt kos å brygge i drittvær, og i Stavanger slår været om fort av og til.
Sist jeg brygget var det sol og flott når jeg mesket, halvveis inni kokinga ute slo det om til regn og vind.
Mørkt og kaldt. Måtte ha ett ekstra arbeidslys for å se hva jeg gjorde :p

Skal modde BB30 med PID og pumpe, så jeg satser på at dette vil fikse meskeprossessen. Men som du sier, dersom det ikke fungerer har jeg en fin kokekjel :)

Du kan jo og lufte at du vil selge :)
Jeg tenkte mye på denne men rakk ikke å bestemme meg før prisen var 4000, å det akter jeg ikke betale.

Ser at Vinogbar tar 3498 for den i en introduksjonsperiode.

http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=2328
Boom!
Det står dog at den er utsolgt. Hmm, det gikk da fort.
 
Aleksander_B skrev:
Da må jeg ha skrevet feil ett eller annet sted. Skal ikke bruke den til HLT, det har jeg en annen gryte som tar seg av. (Oppvarming av vann)
Det jeg mente var at i verste fall; Om den ikke duger til mesking, såskal jeg ha den som kokekar til vørteren.
Mulig jeg har misforstått, men ejg trodde HLT blir brukt til oppvarming av meske og skyllevann.

Og hvorfor vil jeg selge den igjen? Den fyller det behovet jeg har :)

Ja, det var kokekjel du "sa", husket feil, men sleipe triks fungerte ikke for å få tak i den BB30
Det blir fort tull og rot når man skal være arti.

Lukke til med projektet.
 
Oddvar Demmo skrev:
Ja, det var kokekjel du "sa", husket feil, men sleipe triks fungerte ikke for å få tak i den BB30
Det blir fort tull og rot når man skal være arti.

Lukke til med projektet.

Aha, da skjønner jeg alt mye bedre :D
 
Heisann, da er det jammen straks 30. november og jeg hååååååper tåke, motvind, Berit og annet uvær har forsinket skipet fra Rotterdam ytterligere.
Jeg håper enda på et par bryggekvelder før jul, så håpe håpe håpe  :yes:

Finnes det ny/oppdatert info?

E!
 
EgilB skrev:
Heisann, da er det jammen straks 30. november og jeg hååååååper tåke, motvind, Berit og annet uvær har forsinket skipet fra Rotterdam ytterligere.
Jeg håper enda på et par bryggekvelder før jul, så håpe håpe håpe  :yes:
Finnes det ny/oppdatert info?
E!

Båten er nå forventet inn torsdags morgen. Den skulle kommet onsdag kveld, men uvær har forsinket den litt. Vi ha allerede bestilt frakt fra Kristiansand hit til Grimstad og håper at vi får den så tidlig som mulig på torsdag slik at vi kan begynne utsendelsen allerede denne dagen.
 
Tilbake
Topp