Beer Brew 30

Selvfølgelig ergelig å måtte vente, men Per Inge har i det minste holdt oss oppdatert. Kan ikke si det samme om et par amerikanske firmaer jeg fortsatt venter på.
Kegkits brukte 4 uker på å sendt det. Nå er det formodentlig på vei over Atlanteren. Med seilbåt?
Magnetrøreren fra Brewers Hardware ble bestilt og betalt for 5 uker siden. Fortsatt ikke et pip annet enn takk for ordren. Svarer heller ikke på mail.
Her er det tydeligvis bare å smøre seg med tålmodighet, og kose seg med det man har på fatene imens.
 
Jeg lurer også på hvordan "sidene" på BB30 er?. De ser isolerte ut. Er de isolerte eller ser det bare slik ut?
Tenker litt på å montere en væskemåler på siden (sightglass). Men om denne er isolert vet jeg ikke helt hvordan det er å kutte i det.
 
Aleksander_B skrev:
Jeg lurer også på hvordan "sidene" på BB30 er?. De ser isolerte ut. Er de isolerte eller ser det bare slik ut?
Tenker litt på å montere en væskemåler på siden (sightglass). Men om denne er isolert vet jeg ikke helt hvordan det er å kutte i det.

Sidene er ikke isolerte.
 
Har væskemåler på min Boilermaker. Det er ikke særlig vanskelig å vaske denne. Spyler vann inn på toppen av den, samt bruker en liten børste.
 
Mulig patenten på denne var litt vanskeligere å skulle rengjøre.

Per Inge: Vil pumpeløsningen være klar omtrent når Beer Brew 30 kommer til landet, som tidligere antatt? Stort pluss for vedlagt kulekran i alle fall :)
 
Den BB30 som Per Inge har lagt ut bilder av har sladreglass.
Dette er ikke montert på de som vi får, da rengjøring av dette sladreglasset er så kludrete.

Derfor vil jeg installere et sveisefritt sladreglass kjøpt på "ebukta".

Godt at veggene ikke er isolerte da dette gjør jobben enklere.
 
Jeg lurer på hva totalhøyden blir når silkaret står oppå bryggekjelen? Tenker å lage et lavt bord som BB30 kan stå på slik at jeg kan ha en kjele el. pumpe under ventilen. Ønsker ikke å ha BB30 stående på gulv som vist på bildene på pdf fila som ligger på olbrygging.no. Funderer litt på hva som er passe høyde på et slikt bord. Det bør jo ikke være for høyt slik at det blir vanskelig å løfte opp silkaret. Fint også å få vite hvor høyt ventilutløpet er plassert over bunn utvendig.
 
Aleksander_B skrev:
Jeg lurer også på hvordan "sidene" på BB30 er?. De ser isolerte ut. Er de isolerte eller ser det bare slik ut?
Tenker litt på å montere en væskemåler på siden (sightglass). Men om denne er isolert vet jeg ikke helt hvordan det er å kutte i det.

Kokeren kom opprinnelig med væskemåler. Men jeg besluttet at den burde bli tatt bort. For det er jo slik at for at den skal fungere så må det være 2 hull som væsken kan flyte inn i. Og dette tror jeg ikke er så lett å gjøre rent igjen.
 
olavgn skrev:
Mulig patenten på denne var litt vanskeligere å skulle rengjøre.

Per Inge: Vil pumpeløsningen være klar omtrent når Beer Brew 30 kommer til landet, som tidligere antatt? Stort pluss for vedlagt kulekran i alle fall :)

Jeg regner med at denne pumpeløsningen kan sendes med flyfrakt. Dermed sparer vi mye tid i forhold til båtfrakten. Men nå er ikke det endelige designet konkludert så det er mulig det blir litt etterpå. Forhåpentligvis før jul.
 
Nivåindikator er riktig det freddy. Men, flere her inne som liker gode norske ord vettu :)

Uansett, den nivåindikatoren jeg vil ha er åpen i toppen, og rengjøres ved å vaske inni med en egnet piperenser.
 
Hehe. Selv bannet og steiket jeg som bare det ved 11.11.11 brygget og sverget at det var siste gang jeg brygget på det systemet for vinteren.
Men utålmodigheten tok meg og brygget 40l amber på fredag, og brygger 20l maibock nå :p
Og det beste av alt. Alle mine 4 gjæringskar er nå opptatt når BB30 kommer!
 
Alle mine fire dunker er klar for business! Nå driver jeg og konverterer mine oppskrifter til all-grain, ettersom jeg har hatt en litt liten kjele, og har måttet bruke DME. O'jubel!
 
Skal du "steppe up" til all grain? Da har du mye å glede deg til!  :biersmile:

(Skal være helt ærlig og si at jeg gleder meg noe mer til nytt bryggeutstyr (BB30) enn til jul) hehe
 
Ja, med dette utstyret kan jeg det. Har brygget ca 80% all-grain til nå da. Har en BIAB-løsning som er grei nok, men det er litt tungvint, og litt søl også.... Maltmølle er underveis også, en MM-3, joda julen kommer sikkert den også :)
 
Tilbake
Topp