Ikke det du spør om, men jeg bruker first price maskinpulver, virker til at de inneholder de samme tingene, men PBW er litt sterkere så bruker en god dose med maskinpulver. Ikke hatt problemer med det, endaMed den infoen bestilte jeg nettopp to litere med Star San fra ølbrygging. Flirer litt av at de nå har nøyaktig samme white label nettbutikk som bryggselv fikk da de skulle lage "verdens beste nettbutikk for ølbryggere".
Men hvor får man tak i PBW? Jeg er snart tom.
Med den infoen bestilte jeg nettopp to litere med Star San fra ølbrygging. Flirer litt av at de nå har nøyaktig samme white label nettbutikk som bryggselv fikk da de skulle lage "verdens beste nettbutikk for ølbryggere".
Men hvor får man tak i PBW? Jeg er snart tom.
Haha! Det er lett en deal hvis batch 2 blir brukandes. Vet om en ukes tid.
Du kan få med meg om eg får smake den sagnomsuste Saisonen din [emoji16]
Så har vi den berømmelige eddik/klorin-blandinga til Charlie Talley. Den er jeg lite lysten på å bruke annet enn utendørs. Det skal ikke veldig mye til før den irriterer slimhinnene i halsen.
Vi har også den kjente blandinga klorin og vann, som fungerer fint innendørs.
Men den kan vel ikke erstatte starsan i alle sammenhenger?Og så må du skylle etterpå. Jeg er ikke lysten på den der.
Tilbake i tidenes morgen brukte dere vel Jodofor? Men er det å få tak i? (Jeg spurte på Bryggselv en gang, men det var de ikke interessert i.)
Bestilte nettopp en dunk starsan fra ølbrygging.no, samt malt og gjær til en ny runde porter. Takk for tips!
Ser at det er tomt for Starsan i flere nettbutikker. Hos brewshop står det "Utsolgt hos importør i Europa. Vi jobber med en alternativ løsning."
Det er også tomt for andre kjemikalier fra Five Stars.
Er det noen som vet noe mer om hvorfor det er tomt hos importøren?