C02-flasker og brannslukningsapparat

Hm. Kanskje sodastream er en god løsning. Jeg kjenner noen som jobber på brannstasjon, må vel høre om han kan fylle gratis eller billig før jeg tar noen avgjørelse.

Jeg ser det er mange sodastream forhandlere i Trondheim. Kan flasken byttes inn hos alle de? Og hvor mye koster det for bytte og påfyll?
 
Som Oddvar nevnte, anbefales NOHA. Alltid hyggelige og serviceinstilte  :skitbra: Det er bare å ta en telefon for å høre om de har noe inne, de er vant til slike spørsmål  :)
 
Bjarte H skrev:
Som Oddvar nevnte, anbefales NOHA. Alltid hyggelige og serviceinstilte  :skitbra: Det er bare å ta en telefon for å høre om de har noe inne, de er vant til slike spørsmål  :)

Oppdaget det for noen år siden, så spør direkte om co2 til øl, men ikke denne uken siden jeg kanskje er der på fredag :) :)
 
Prisen for å bytte inn sodastream tror jeg skal ligge på 80-90 kr.
tar de betalt for påfylling på noha?
her i bygda tar de: "70 Kr pr kg + mva. Ca 0,5 t arbeid a 225 kr + mva."
da blir det ikke rare forskjellen for co2 pr kg sammenlignet med sodastream hvis du har en 2kg flaske.
 
tomv skrev:
Prisen for å bytte inn sodastream tror jeg skal ligge på 80-90 kr.
tar de betalt for påfylling på noha?
her i bygda tar de: "70 Kr pr kg + mva. Ca 0,5 t arbeid a 225 kr + mva."
da blir det ikke rare forskjellen for CO2 pr kg sammenlignet med sodastream hvis du har en 2kg flaske.

225 kr + mva for 2 kg CO2 hos NOHA stemmer bra med hva jeg betalte sist.

Jeg ville forresten ikke gått for sodastreamflasker til annet enn mobilt bruk. 2 kg forsvinner fort nok, og nå snakker jeg om retaltivt beskjedent bruk, dog med tvangskarbonering.
 
Jeg går nok for pakken på candirect.de. Lurer bare på om det er ulovlig å sende fylte CO2 tanker i post?

Ser at det er folk på forumet her som har kjøpt og mottatt uten problem, men kan det bli noe styr hvis de oppdages, eller ligger "skylda" på avsender?
 
Jeg sendte mail til candirect og spurte de om det var noen restriksjoner på å sende fylte tanker til Norge.

Dette fikk jeg til svar:
This will be no problem with GLS-parcel-service. We do this often and never had problems.

Mit freundlichen Grüßen / kind regards
Stefan Welfonder - candirect

:skitbra:
 
Har nettopp pratet med Human Verneservice i Sandefjord, og fikk følgende priser på flasker og fylling:

2kg: ca. 900kr for flaske. 375kr for fylling.
6kg: ca. 1000kr for flaske. 460kr for fylling.

Dette var priser på flasker som var brukte og trykktestet. De hadde derimot ingen skruventiler som holdt mål iflg. dem, så flaskene kom med hurtigventil (klem-håndtak)

Fikk forståelsen av at prisene var for fulle flasker.

Ser at Candirect.de selger 2kg flasker for 400kr, så det er kanskje en ide å bestille regulator og en 2kg fra tyskland?

Setter pris på tips og triks, da dette er førstegangskjøp av slikt utstyr.
 
Takker for innspill.

Har vært i kontakt med Ernst-Nilsen.
Prisene på flaskene var stort sett de samme. Noe rimeligere på 2kg.

Er det noen som har erfaring med regulator/reduksjonsventil fra Candirect?

Tenker da først og fremst på kvalitet og kompabilitet til norske flasker.
 
Begynt å sanke utstyr no Tormod? Det skal vere samme kobling i heile europa. Det var iallefall hyggelege prisar på gassflaskene til Candirect. Eg meinar det er fleire her på forumet som har handla flasker og regulatorar der.

Om du ikkje får svar kan du sjekke om Candirect flaskene og regulatorane har kobling som har dimensjon W21,8x1/14 RH. Dette er ein merkeleg kombo av tommar og millimeter. Withworth 21,8mm diameter og 1/14" stigning (14 gjenger pr tomme).
 
Takk for tips Protto.
Det meste av utstyret er i boks. Venter bare på fat og Co2.
Skal høre med Stefan hos Candirect.
Prata med han her en dag, og må sei at fraktprisene var ganske hyggelige fra Tyskland.  :skitbra:
 
Tormod S skrev:
Er det noen som har erfaring med regulator/reduksjonsventil fra Candirect?

Tenker da først og fremst på kvalitet og kompabilitet til norske flasker.

Fungerer med norske flasker.

Jeg har hatt et par av en billigutgave fra dem, men kan ikke anbefale den. Den ene begynte å legge og den andre røk av litt uvettig bruk. Nå har jeg en litt dyrere utgave, som jeg også tror selges av CanDirect og fungerer helt fint.
 
neslekkim skrev:
neslekkim skrev:
Ellers så selger jo Kegkits endel brukbare regulatorer med europeisk kobling, venter på min derifra, en sånn en så jeg kan skru den på veggen:
http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=WMReg-4

Og kan nå bekrefte at koblingen er riktig, skrudde den lett på flaska, så nå er det bare å kappe slanger og greier for å få gassen på fatene :)
Hva kom den endelige prisen på etter moms og frakt?
 
Fikk nettop en sweet deal hos GMC i Stavanger som skulle ha 900kr for en 10kg's ombygd og overahalt flaske med tralle, ferdig påfylt.  :ilike:
 
Det var det jeg tenkte ja.. ;) Hvor får man kjøpt høytrykkslange som kan brukes til fylling av mindre flasker på 0.34kg?
 
Tilbake
Topp