Ser Ølbrygging.no har denne på tilbud:
Fermzilla 30L All Rounder komplett pakke - Ølbrygging AS
Den har alt en trenger? Sparer noen hundrelapper.
Men, om en har "for mye øl" for fatet, og skal ha resten over på flaske. Hvordan gjør en det? Hva trenger eg?
Kobler du bare på en tappestav da, eller bare la slangen rå rett i flaska og styre det med trykk?Ja, bra pakketilbud!
Om du får noe øl til overs, er det bare å tappe på flaske og tilsette sukkerbit.
Jeg bruker tapcooler, funker som f...Ser Ølbrygging.no har denne på tilbud:
Fermzilla 30L All Rounder komplett pakke - Ølbrygging AS
Den har alt en trenger? Sparer noen hundrelapper.
Men, om en har "for mye øl" for fatet, og skal ha resten over på flaske. Hvordan gjør en det? Hva trenger eg?
Ah, selvfølgelig! FrektJeg bruker tapcooler, funker som f...
Har splittet CO2- slangen slik at det er to ballocker fra sodastreamflaska. En står på fermzillaen og en i tapcooleren
Da er vel sikkert tappestav i enden av slangen en grei løsning, har ikke prøvd. Andre har sikkert erfaringer med detteAh, selvfølgelig! Frekt
Men, om en skulle karbonert med vørter eller glukose for typeriktighet og langtidslagring.
Jeg overfører all vørter fra Fermzilla med mottrykksfyller når det skal på flaske, selv om det ikke er gjæret under trykk og skal karboneres med speise eller sukker. Lar det bli litt trykk mot slutten av gjæring. Da er det litt kullsyre i vørteren som kan ristes ut slik at det blir cap on foam og så godt som O2 fritt. Kan da også flushe flaskene med CO2 før fylling.Ah, selvfølgelig! Frekt
Men, om en skulle karbonert med vørter eller glukose for typeriktighet og langtidslagring.
Nydelig! Og hvordan kobler du Tapcooleren på?Jeg overfører all vørter fra Fermzilla med mottrykksfyller når det skal på flaske, selv om det ikke er gjæret under trykk og skal karboneres med speise eller sukker. Lar det bli litt trykk mot slutten av gjæring. Da er det litt kullsyre i vørteren som kan ristes ut slik at det blir cap on foam og så godt som O2 fritt. Kan da også flushe flaskene med CO2 før fylling.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Aha!
Bruker ikke Tapcooler, men vanlig mottrykksfyller fra BS. Prinsippet er vel det samme. Det forutsetter at det er koblet to ballock koblinger på topp av Fermzilla. Kobler gass på den ene samt til mottrykksfyller. Øl ut på den andre, men slange med flyteball må selvsagt kobles på ved start av gjæring.Nydelig! Og hvordan kobler du Tapcooleren på?
og koster ikke så mye mer enn europrisbøttene mine.