Pål Heide Kielland
Norbrygg-medlem
Det vil si, jeg får strammet, men hele sulamitten blir med rundt når jeg prøver å løsne delen med butterflyventilen. Det er tett, har et øl på gjæring nå.Tror det samme har skjedd med min
Det vil si, jeg får strammet, men hele sulamitten blir med rundt når jeg prøver å løsne delen med butterflyventilen. Det er tett, har et øl på gjæring nå.Tror det samme har skjedd med min
Det vil si, jeg får strammet, men hele sulamitten blir med rundt når jeg prøver å løsne delen med butterflyventilen. Det er tett, har et øl på gjæring nå.
Det vil si, jeg får strammet, men hele sulamitten blir med rundt når jeg prøver å løsne delen med butterflyventilen. Det er tett, har et øl på gjæring nå.
Må gjøre en innsats når ølet er ferdig gjæret. Fikk løsnet og rengjort under kraven, men greit å få demontert heltOm du setter trykk på vil den delen holde seg på plass selv med løse gjenger, men det forutsetter jo at du får opp trykket....
Jeg strammet med å skru, så vi satser på at den bare sitter hardt.Det er helt normalt, gjengene er nok ikke ødelagt så lenge du får til å stramme.
Høres ut som en klar reklamasjonssak. Det er heller ikke første tilfelle av Fermzilla som ikke kan åpnes.Det satt hos meg med trykk selv etter at gjengene ble ødelagt, men er usikker på om det lar seg tette igjen. Og det er jo umulig å få skrudd det fra hverandre, og det trenger jeg å gjøre for rengjøring. Det er mye humlerester fra NEIPA-en oppunder kragen og sikkert masse kliss mellom de to delene som sitter fast i hverandre også. Jeg smurte alle ringer med keg lube før bruk. Jeg skal ikke avvise at jeg potensielt kan ha gjort noe som ikke er beste praksis, men det bør være mulig å skru fra hverandre produktet uten å ødelegge det åkke som...
Jeg er usikker på hvordan jeg skal bruke oppsamleren, den har stått oppe under hele gjæringen, og i dag skal jeg overføre til et fat.
Bør jeg dumpe trub på dag1 i gjæring neste gang tro? Deretter dag 6-7 etter stormgjæring er over? Bør jeg dumpe 2 ganger nå tro for å få med alt rusk rask før jeg overfører til fatet?
Nødvendig er det kanskje ikke, men du vil vel uansett tømme ut gjær og andre rester. Så en liten skyll med varmt vann og en tur med starsan kan vel være greit?Bare en liten ting,
Er det nødvendig å vaske gjæringskaret mellom flasking med tapcooler og ny gjæring dersom dette skjer tett i tid? Forutsatt at øltypene er noenlunde like og bruker samme gjærstamme. Det vil jo være relativt lukket.
Noen som har prøvd?
Jeg kommer sikkert til å vaske på vanlig måte. Bare en tanke som slo meg for å forenkle.Nødvendig er det kanskje ikke, men du vil vel uansett tømme ut gjær og andre rester. Så en liten skyll med varmt vann og en tur med starsan kan vel være greit?
Det satt hos meg med trykk selv etter at gjengene ble ødelagt, men er usikker på om det lar seg tette igjen. Og det er jo umulig å få skrudd det fra hverandre, og det trenger jeg å gjøre for rengjøring. Det er mye humlerester fra NEIPA-en oppunder kragen og sikkert masse kliss mellom de to delene som sitter fast i hverandre også. Jeg smurte alle ringer med keg lube før bruk. Jeg skal ikke avvise at jeg potensielt kan ha gjort noe som ikke er beste praksis, men det bør være mulig å skru fra hverandre produktet uten å ødelegge det åkke som...