håndtering av star san

står på flaska at det skal brukes både vernebriller, hansker og verneklær.
Vil tro at å få konsentratet på flaska på seg ikke er noe man ønsker, men er det så farli når man blander ut det i henhold til beskrivelsen(1 oz/5gallon altså ca.30ml/18l)
bruker de fleste hansker men ikke briller eller er det full pakke også på spraying av gjæringkar og flasker?

ole84 skrev:
står på flaska at det skal brukes både vernebriller, hansker og verneklær.
Vil tro at å få konsentratet på flaska på seg ikke er noe man ønsker, men er det så farli når man blander ut det i henhold til beskrivelsen(1 oz/5gallon altså ca.30ml/18l)
bruker de fleste hansker men ikke briller eller er det full pakke også på spraying av gjæringkar og flasker?

Husk på at dette middelet blir produsert i Unaiten da.

Andre får gå inn på kjemien  ;)

Har aldri brukt noen av delene. Men skal du dyppe hendene dine i det er det vel greit med hansker.

I mangel på sitronsaft brukte jeg litt star-san i en saus en gang for å få litt syrlighet. Er mer redd for kjøkkenbenken og star san.

Jeg dypper hender i StarSan ved hver brygge- og flaskeøkt og har alle lemmer intakt ennå. Aldri merket noe til tørr hud, engang.

Jørn Hammerud skrev:
Jeg dypper hender i StarSan ved hver brygge- og flaskeøkt og har alle lemmer intakt ennå. Aldri merket noe til tørr hud, engang.

+1

Har ofte merket tørr munn ved denne type aktiviteter, men dette har hittil bare vært ansett som ordinær øltørst. :)

Runar Stock skrev:
I mangel på sitronsaft brukte jeg litt star-san i en saus en gang for å få litt syrlighet. Er mer redd for kjøkkenbenken og star san.

Tror du det funker i en GT også? Sånn i tilfelle en går tom for lime? ;-)

fmandal skrev:
Runar Stock skrev:

Må bare spørre jeg, uinformert som jeg er, hva ER en "GT"? Aldri hørt uttrykket før, og nå har det dukka opp tre ganger bare i dag..?  ???

nonshaugen skrev:
fmandal skrev:
Runar Stock skrev:

Må bare spørre jeg, uinformert som jeg er, hva ER en "GT"? Aldri hørt uttrykket før, og nå har det dukka opp tre ganger bare i dag..?  ???
Gin & tonic, skulle jeg tro.

nonshaugen skrev:
fmandal skrev:
Runar Stock skrev:

Må bare spørre jeg, uinformert som jeg er, hva ER en "GT"? Aldri hørt uttrykket før, og nå har det dukka opp tre ganger bare i dag..?   ???

Jeg setter penga mine på en gin tonic i dette tilfellet.

Jørn Hammerud skrev:

Legger flasker i StarSan-løsning, og får ganske tørr hud etter å ha fisket dem opp. Men jeg tenker at det er som fortjent, siden jeg burde ha flere fat.

Jeg hater disse hanskene selv om jeg burde bruke det. Jeg blir ganske tørr i huden av starsan merker jeg.
Pattesalve er tingen da. Det hjelper utrolig bra.

Morten K. Agerup Myhr skrev:
_Lime_ i en G&T?!? Barbar.

Det er tre ting som kan ødelegge en god GT: Gordons gin, Schweppes tonic (helst sukkerfri) og sitron.

Perfekt: Tanqueray gin, Fentimans tonic og lime.

>:D

Er ingen fineschmecker på GT, men det ble aldri så jeg brukte light-flaska av Schweppes som jeg kjøpte ved en feil. Har dog vurdert å lage egen tonic, men aldri kommet så langt.

Tilbake
Topp