hevertfilter/manifold

I dag laget jeg en filter og hevert. Jeg skal meske i en vanlig gjæringsbutte. Ingenting ble loddet sammen (enkelt å rengjøre) og det er ikke muglig at deler går fra hverandre under mesking.  :skitbra:

12 mm kobberrør, saget inn nesten halvveis nede (du ser ikke dette på bilder)
8 stk 9 cm lang
6 stk 3 cm lang
8 endestukker
7 T-stukker
1 stk ca 50 cm
siliconslange 10 mm
krane

1,5 timer arbeid.

Vedlegg

• hevelfilter 1.jpg
    hevelfilter 1.jpg
    41,3 KB · Sett: 452
  • hevelfilter 2.jpg
    hevelfilter 2.jpg
    37,7 KB · Sett: 417
  • hevelfilter 3.jpg
    hevelfilter 3.jpg
    36,9 KB · Sett: 419
Det ser bra ut!  :skitbra: Kjekt å lage det slikt at det ikke kan dette fra hverandre, for det kunne gitt problemer.

Einig, ser bra ut. Fordel å sleppe å lodde. Sjølv om det finns blyfritt loddetinn så er det ein fordel å sleppe å ha loddetinn i mesken etter min meining.

Greit å ha bilde viss det skulle gå litt tid mellom kvar gang du setter sammen puslespillet... ;)

-protto.

protto skrev:
Greit å ha bilde viss det skulle gå litt tid mellom kvar gang du setter sammen puslespillet... ;)

Greit å ha bilde, tegning og beskrivelse når det skulle gå litt tid mellom kvar gang jeg brygger  

:kaffe:

Huub skrev:
Huub skrev:
protto skrev:

Greit å ha bilde, tegning og beskrivelse når det skulle gå litt tid mellom kvar gang jeg brygger  

:kaffe:

...men jeg brygger ofte nok og hevert fungerer bra. Jeg skal derimot lage en annen løsning snart fordi utbytte er litt lav her. Jeg må bare prøve å få det opp med 2 butter , rist og krane

Tilbake
Topp