Hjelp, haster; mangler tørrgjær i Trondheim?

Brygget vørteren til en amerikansk brown ale i går kveld, og trodde at jeg hadde en pakke US-05 liggende.. -Det hadde jeg IKKE! Noen som kan hjelpe? (Andre typer er også interessant; S-04, Nottingham, S-33 mm) Brewshop er jo stengt til mandag, og skulle desperat hatt en pakke gjær I DAG. Hjelp!
 
Hei.
Visste ikke at vi hadde Tronheim gruppe før nå, ellers skulle jeg ordnet tørrgjær til deg. Kan nevne at det går helt fint å tilsette gjær neste dag, sånn til info om du skulle stå i lign. situasjon igjen. Håper det ordnet seg!
 
Ja, det syns jeg er litt festlig, sånn med tanke på all den industrien som er rundt ølgjær og alt, at man kan vinne nordisk med en svensk bakegjær.
Det er absolutt interessant, ja! Men som Gustav påpeker så er det også en gsbske spesiell øltype.

Og Idun Blå er vel tross alt norsk?
 
Det er absolutt interessant, ja! Men som Gustav påpeker så er det også en gsbske spesiell øltype.

Og Idun Blå er vel tross alt norsk?
Nei, den har vel ikke vært norsk siden de la ned produksjonen på Bjølsen, så isåfall er det en pakke godt over best før-dato, som isåfall også er artig?
 
Nei, den har vel ikke vært norsk siden de la ned produksjonen på Bjølsen, så isåfall er det en pakke godt over best før-dato, som isåfall også er artig?
OK, men selv om den ev. produseres annetsteds nå antar jeg at det er snakk om den samme gjærkulturen.
 
OK, men selv om den ev. produseres annetsteds nå antar jeg at det er snakk om den samme gjærkulturen.
Nei, den tok de visst ikke med seg. De skalerte visst bare opp produksjonen hos det svenske søsterselskapet som hadde kapasitet til å dekke også det norske markedet.
 
Tilbake
Topp