Humleplanter/stikklinger

Du kan jo vurdere å beskjære, kommer an på hvor mye rotstokk du har. De store flekkene er farligst, tenker jeg.
 
ah ok, fikk svar at de hadde sendt pengene tilbake da de ikke ville sende til Norge på en stund.. snedige greier.. Fikk ikke noe noe info om det, så dette var noe de hadde gjort i all stilhet på PayPal
 
Hei,
Jeg har noen humlestiklinger i bøtter i kjelleren som begynner å bli en 20 cm lange. Bor i Bodø og her er det nok for kaldt nå til å sette ut på en tid enda (minusgrader om natta og godt med kald vind ellers). Hva er det lurt å gjøre med disse? Nå har jeg dem på den kaldeste plassen i kjelleren. 

Hilsen, tommy
 
Slik så det ut FØR natta det kom et lite snølag over.... Nå ser dem litt brunere ut. :bank2:
 

Vedlegg

  • DSC00511.jpg
    DSC00511.jpg
    1,9 MB · Sett: 669
avegavym.jpg


Vokser godt :)
 
Prøvde akkurat å bestille fra willingham-nurseries.co.uk, fikk pengene returnert på paypal med ingen beskjed. Har sendt dem mail nå, og venter spent på svar. De hadde mange sorter, bla. Cascade, på lager.
 
torstein22 skrev:
Prøvde akkurat å bestille fra willingham-nurseries.co.uk, fikk pengene returnert på paypal med ingen beskjed. Har sendt dem mail nå, og venter spent på svar. De hadde mange sorter, bla. Cascade, på lager.

Vel, det er vel pga dette regner jeg med:

Unfortunately we cannot ship pot plants to non-EU countries. Please refer to shipping details for availability of bare-rooted rhizomes which we ship worldwide between November - March.

(det som er listet der nå er nok kun pottede planter, ikke rhizomes)
 
Jepp!
We can only ship bare-rooted rhizomes to Norway and the season has finished. We have shipped many rhizomes to Norway but only between November and early April. Plants are now growing in pots which we cannot ship because of the soil. The website states on all pages (I hope) that we cannot ship plants to non-EU countries. Mike
 
Er det noen i trøndelagsområdet, mer spesifikt i Levangerområdet som har noen humlerizomer og bytte mot litt hjemmebrygg? :)

-Hallstein
 
Var på humlejakt i nærområdet i dag og den som leter finner:
u9e4a7em.jpg


Skal høstes om et par uker og benyttes i et brygg med lokale råvarer (minus gjær)
 
Plukket en del humle som min svigermor har i sin hage. Den er enorm og mange år gammel, men har ingen anelse om hva slags type det er. Tror dere dette er noe jeg kan prøve å bruke i øl, eller la være?
 

Vedlegg

  • DSC_0285.jpg
    DSC_0285.jpg
    527,9 KB · Sett: 651
Anders_1979 skrev:
Plukket en del humle som min svigermor har i sin hage. Den er enorm og mange år gammel, men har ingen anelse om hva slags type det er. Tror dere dette er noe jeg kan prøve å bruke i øl, eller la være?

Prøv!  Gjorde det i fjor med humle plukka lokalt her i Altaområdet, ble et greit øl.  Jeg brukte den hele veien men får jeg tak i lokal humle i år blir den bare brukt som smaks og aromahumle.
 
Heisann! Er det noen i Bergensområdet/ Hordaland som skal høste humle i nærmeste fremtid? Jeg er i så fall veldig interessert i å komme i kontakt med vedkommende.
 
Hugo Ivan skrev:
Heisann! Er det noen i Bergensområdet/ Hordaland som skal høste humle i nærmeste fremtid? Jeg er i så fall veldig interessert i å komme i kontakt med vedkommende.

Skal høste litt magnum.
 
I år er det mye vill humle her i Sandefjord, jeg høstet endel for 2 helger siden og den lukter meget godt, noe ala hallertau. Det er massevis av planter langs bekken rett utenfor huset, de inneholder endel frø men det skulle vel ikke bety såmye. konglene er mye løsere en på moderne sorter og inneholder ikke like mye lupulin så jeg må nok bruke ganske mye. skal høste litt til når det tørker opp etter regnet.spent på om noen uker senere høsting har noen effekt på lupulin mengden.
 

Vedlegg

  • DSC00847.jpg
    DSC00847.jpg
    1,8 MB · Sett: 557
  • DSC00846.jpg
    DSC00846.jpg
    1,5 MB · Sett: 535
Tilbake
Topp