Hva har du 3D printet i dag

Den litt Wassermax var ørlite trang i hakket bak. Fikk den på plass, men måtte bruke litt makt.
(Kan laste opp bilde om du ønsker).

Hvor langt ut stikker dette mini trayet?
Jeg finner ikke mini trayet, og det ble designet i en gammel programvare jeg ikke lenger bruker, så det vet jeg ikke.
Du får vel en grei indikasjon fra Sliceren din

Jeg finner ikke mini trayet, og det ble designet i en gammel programvare jeg ikke lenger bruker, så det vet jeg ikke.
Du får vel en grei indikasjon fra Sliceren din
Jeg printer ikke selv, får hjelp av en nabo. Håpet jeg skulle unngå å plage han med dette :oops:

Får heller brygge en ny batch snart :cool:, han er fornøyd når det kommer flasker med innhold.

Det har vært mye maling på stein her i huset i sommer, steiner som bare dukker opp på forskjellige steder i huset. En dag fant jeg en stående i bryggeriet, jeg syntes den var så fin at jeg måtte printe en liten hylle for å få den opp på veggen. Svigersønn er hovedmistenkt kunstner.

20240822_073653.jpg

Sist redigert:
Jeg er en mann med alt for mange hobbyer i utgangspunktet...

Men en ny hobby er på vei, som jeg vil dra nytte av i de andre hobbyene - den nye Bambu Lab X2D Combo 3D printeren er bestilt! :p

Jeg har heldigvis erfaring med CAD tegning fra jobb og sitter på jobb nokså nøyaktig noen få meter fra 2 stk H2D som printer ut prototyper i øst og vest og med gode kolleger jeg kan lene meg på nå i oppstarten med masse 3d print erfaring, men gøy og lærerikt blir det! :)

Det er samme greia her, alt sånt skal testes.

Har en Anycubic Kombra 3 Max combo selv, 42x42x50cm byggeflate.

Ble fort en 20/22w laser på nær 50x50cm også. Får fort lyst på mer, spesielt på 3d-print nå så skulle jeg ønske samme byggeflate men med et hode per farge, går sykt mye til purge ellers. (Samtidig som print tar 3-4 ganger så lang tid)

Ikke skaffet CNC enda, men forundrer meg ikke om det kommer.
Er litt irriterende at programvare, motorer, rails er det samme på alt, så en kombinert printer/laser/cnc ville vært veldig lett å få til. Bambu Lab har riktignok kombinert print/laser nå, men det er 9000kr for å få en 10W laser modul med, når man får kjøpt 20W med flate på 50x50 til 5000-6000kr

Installer ComfyUI, så kan du bruke templates der til å lage 3D-modeller med lokal AI (kan også bruke API)

Tilbake
Topp