Hvor kjøper jeg maltekstrakt i oslo ?

:D Heisan ,  mitt spørmål er hvor jeg enkelt  kjøper  maltekstrakt , malt i oslo . Bor på Hauketo.

-Mange korte og noen lange innlegg har jeg lest på Forumet  nå. Veldig bra !

Av det har jeg forstått at  Oslo Mikrobryggeri og Haandbryggeriet har malt.  Og  på Lillestrøm selger Vin og Bar malt  for Petit.

Nå er jeg motivert  og optimistisk til å starte med en ekstrakt og legge ølsettet bak meg. Vet jeg trenger gjær og humle også.
( det er noen som rister på hodet nå , la dem gjøre det. )

God  helg !  hilsen en entre` brygger .   10 petter
 
Det er vel stort sett to alternativer:

Vin og Bar har tørket maltekstrakt (spraymalt), humle og gjær. Dessverre har de dårlig med spesialmalt, dersom du vil prøve deg på "partial mash" (og det er ikke spesielt mye vanskeligere enn ren ekstraktbrygging).

Petit Agentur har alt du trenger, levert til nærmeste postkontor.
 
Det er en "vinråstoff butikk" på Grünerløkka, og "Mye moro" på Majorstua.. Er ikke helt sikker på adressen til den på Grünerløkka. Sikkert andre her som har det i bakhodet?
 
Den på Grünerløkka har vært stengt pga sykdom i en måned nå. Jeg håper den kommer tilbake, men den blir drevet av to hyggelige men ganske gamle menn, så jeg er litt bekymret. Mye Moro selger spesialmalt for 50 kr kiloen, hvilket er rent landeveistyveri, så dem har jeg boikottet. Mulig de har skjerpet seg litt, da, jeg har jo ikke vært der på en stund.

Jeg ville bestilt fra Petit eller Vin&Bar. Frakten koster litt, men...
 
Det virker som om interessen for hjemmebrygging har kommet lenger opp i dagen i det siste.. eller er det bare fordi jeg har flippa helt ut på det?  :laugh:

Ihvertfall, da burde markedet på sånne råstoffer øke og utsalgsteder kunne ha muligheten til å gå rundt. Det er jo potesiellt 500.000 hjemmebryggere i Oslo. :biersmile:
Kansje jeg burde starte en sånn butikk ....... :klovn:
 
joques skrev:
Den på Grünerløkka har vært stengt pga sykdom i en måned nå. Jeg håper den kommer tilbake, men den blir drevet av to hyggelige men ganske gamle menn, så jeg er litt bekymret. Mye Moro selger spesialmalt for 50 kr kiloen, hvilket er rent landeveistyveri, så dem har jeg boikottet. Mulig de har skjerpet seg litt, da, jeg har jo ikke vært der på en stund.

Jeg ville bestilt fra Petit eller Vin&Bar. Frakten koster litt, men...
desverre har det seg slik at eieren av butikken på grünerløkka ble påkjørt i danmark og døde av komplikasjoner når han kom hjem. fryktelig synd. han var veldig koselig og hadde en utrolig bra butikk
 
Å nei!!! :( Jepp, det var uten sammenligning den beste butikken i Oslo, med innehaver som faktisk visste hva han snakket om. I motsetning til Mye Moro...
 
Tilbake
Topp