Inderøy Gårdsbryggeri går så det suser

Artikkel i Trønder-Avisa i går om Inderøy Gårdsbryggeri. Essensen er vel at det går så det suser, og at de ikke klarer å dekke etterspørselen.

Sakset fra artikkelen:
– Jeg trenger ikke drive innsalg. Ølet selger seg selv, sier Steinar Kvam.
Han har hele tiden stående øl til brygging. Kapasitet har blitt problemet.
– Skal jeg produsere mer må jeg ansette folk. Det blir mer komplisert enn å holde på å alene. Så lenge jeg tjener bra på det jeg har, trenger jeg ikke utvide, sier han.

Artikkelen ligger vedlagt som PDF.
 

Vedlegg

  • TA-IGB.pdf
    705,5 KB · Sett: 331
Tøft.

Mange hjemmebryggere ønsker å starte profesjonellt, men det er mye skremselspropaganda fra flere hold rundt dette. (Offentlig papirmølle, kundegrunnlag, avgifter, dokumentasjon, osv. osv.)

Kanskje slike suksesshistorier får flere til å tørre å satse. :)
 
Tenk om vi hadde hatt en tråd her på forumet, en A-Å rutiner (how to)for å satse prof. (jeg har ikke funnet noen, men finnes kanskje?) For å hjelpe dem som kunne ønske slikt. Det kunne jammen gjort en forskjell. Tenk så fantastisk om det var små utsalg runt om i landet. Det hadde vært noe.
 
Skal opp her etter helgen og handle. Blir gøy. Hvis andre bryggeintereserte kjører forbi eller har lyst på en avstikker fra E6 så er det bare å ta turen.
 
ictys skrev:
Skal opp her etter helgen og handle. Blir gøy. Hvis andre bryggeintereserte kjører forbi eller har lyst på en avstikker fra E6 så er det bare å ta turen.

Jeg har ikke lokalisert dette bryggeriet, kommer langs RV17 til Trondheim snart , latmannsspørsmål, er det langt unna ?
 
Oddvar Demmo skrev:
Jeg har ikke lokalisert dette bryggeriet, kommer langs RV17 til Trondheim snart , latmannsspørsmål, er det langt unna ?

Like sør for bygdenes by, Steinkjer, svinger du av til Inderøy. Eksakt hvor på Inderøy det er, vet jeg ikke sikkert, men her er nå hjemmesiden deres i  hvert fall.

http://www.igb.no/
 
Rv 755 4-5 km etter Straumen (før brua) skilt på veien. Tror de er åpen hver dag nå i sesongen, men sett at på nettet er det åpent bare lørdager ???
 
Tilbake
Topp