Morebeer Ultimate Sparge Arm / selvmekk?

Miguel

Norbrygg-medlem
Vurderer å oppgradere skyllingen min og har myst litt på denne. Men den virker igrunn overpriset samt at den trenger en liten oppgradering i mine øyne.

Er det noen som vet om en løsning med samme prinsipp? At den distribuerer vannet utover uten bruk av rør med masse hull i, høyden er justerbar og at man ikke trenger å ta hull i kjelen?

Brukte nivåsensoren for første gang igår og det fungerte utmerket. Har trent litt i vann, men å endelig slippe å følge med underveis i skyllingen var behagelig.

Gnikket ut med baufil. Borret med batteridrill. Alt i 316 stål. Rørbøyersett fra jula til kr279. De skriver at det er til glødd kobber, og det stemmer nok. Det knakk på 12mm syrefast.
Prøvde meg også med metallspinning på den lille hatten. slik som vist på youtube. Ser enkelt når man når man har utstyret og kan det. Ikke har jeg utstyr, og er helt sikker på at ikke kan det heller. Fikk til slutt bøyd ned kanten.

Det er mer eller mindre akkurat noe slikt jeg har tenkt på. Hva slags bit er det du skrur inn selve nivåsensoren i?

Du gjenget den selv ja. Det har jeg ikke mulighet til. Men tipper jeg finner noe på ebay som kan brukes.

Dette er jo tanken, men RF koster litt, så spørs om jeg ikke bare lager en liten arm (koster vel 600ish på lokale sveiseverkstedet, tipper jeg) som jeg kan feste sensoren i med o-ringer.

Hvor fikk du 316 fra? Er mest nysgjerrig på hvor jeg kan få et rett rør til å huse kablingen, isteden for silikonslangen jeg har idag. Og ha kostet det, sånn ca-ish-omtrentlig?

Det er plukket fra skrap container, så prisen er overkommelig. Ulempen er at det blir j..., fullt i garasjen når man samler på alt, og griner når man må kaste noe.

Jeg har det samme med kabler og kontakter, er lydtekniker.. Du har ikke tilfeldigvis et lite rør til overs jeg kunne kjøpt? Hvis planen min holder vann.

Ai. Den kom brått på. Jeg må tenke og måle. Men det er snakk om noe lignende du har til sensoren din.

Tilbake
Topp