NM 2022 - den store diskusjonstråden

For all del, det er jo tross alt bare en konkurranse der man i beste fall får et diplom. Grunnen til at jeg brukte referansen, er at det ble publisert 20.oktober at vinneren av mørk sterk belgisk er kåra. Derfor er det i mine øyne rart at det fortsatt ikke har blitt publisert. Men folk har selvsagt et liv utenom øldømming og publisering av resultater. Så da gjør jeg som jeg gjør når jeg venter på pakker. Legger beina høyt og venter til det kommer. (Og oppdaterer siden hvert femte minutt.)
 
Fullstendig klar over at det er frivillig arbeid, og all honnør til arrangørene for det. Men er det så vanvittig mye arbeid å legge ut finaleresultater til tre kategorier at det trengs over en uke?

Med fare for å virke surmaget, så savner jeg virkelig kommunikasjon og i informasjon fra arrangører i år. Må huske at det er vanvittig mye arbeid som har blitt lagt ned fra hjemmebryggernes side og.
Og der er det lagt ut... Nå er det bare å vente på dommerskjema.
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger:) Alle klassene er nå publisert :rolleyes:

Som vanlig i kommentarfelt så lønner det seg å skrive en kladd før man poster, og så la den ligge litt (ihvertfall for meg ;)). Så jeg tenker jeg skal nøye meg med å bruke denne anledningen til å si at alle er velkomne til å bidra i arbeidet med NM. Send meg en melding eller slå på tråden så fikser vi det, og det mener jeg helt ærlig. Her er det behov for folk som liker å kontrollregne poengsummer, folk som har kompetanse på å tyde skrift som en lege ville hatt problemer med å tyde, personer som mener Excel skal brukes til alt, også kjærlighetsbrev. Personer som trives med alt som har med postgang å gjøre (Looking at you @bryren :) ) er absolutt velkomne. Hvis du er usikker på hva din styrke er, så finner vi også plass til deg.
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger:) Alle klassene er nå publisert :rolleyes:

Som vanlig i kommentarfelt så lønner det seg å skrive en kladd før man poster, og så la den ligge litt (ihvertfall for meg ;)). Så jeg tenker jeg skal nøye meg med å bruke denne anledningen til å si at alle er velkomne til å bidra i arbeidet med NM. Send meg en melding eller slå på tråden så fikser vi det, og det mener jeg helt ærlig. Her er det behov for folk som liker å kontrollregne poengsummer, folk som har kompetanse på å tyde skrift som en lege ville hatt problemer med å tyde, personer som mener Excel skal brukes til alt, også kjærlighetsbrev. Personer som trives med alt som har med postgang å gjøre (Looking at you @bryren :) ) er absolutt velkomne. Hvis du er usikker på hva din styrke er, så finner vi også plass til deg.
Siden jeg ble nevnt, så får jeg følge opp. Med et opphav ifra Sogn, føler jeg ikke at jeg har vært mer direkte enn man bør tåle. Men etter noen år på sørlandet kan jeg forstå at ting som ble ment, og ting som blir oppfatta kan være forskjellige ting.

Først og fremst har jeg full forståelse for at jobben dere gjør er omfattende og tidkrevende. Ikke minst å tolke dommerskjema i etterkant, tror jeg alle som har sendt inn øl til konkurranse kan kjenne seg igjen i.

Kritikken her går vel mer på mangel på informasjon. Slik jeg ser det, hadde det kanskje vært bedre å informere om at ingenting kommer før 1.desember, enn at det kommer sporadisk. Det vil være enklere å forholde seg til, enn at blir lagt ut i passende anledninger.

Nå er det jo dessverre du, @Osmeha , som er ansiktet utad, og derfor må stå i front for negative utspill. Så kritikken er absolutt ikke retta mot deg, da jeg føler du har vært god på å følge opp, når du har ting å informere om.

Men kanskje jeg skal ta deg på ordet og heller bidra til neste år, så kan heller kritikken fordeles på flere :)
 
Hæææh! Jeg ser på NM2022 resultater og finner ikke dommerskjema for mitt øl, eller noe annet øl for den del.
What's wrong?
 
- med strek under etterhvert. Jeg synes ikke dette er bra. OK, dette er folk som jobber frivillig og har annet å gjøre, også. Men det må gjøres, og om du gjør det i dag eller om to måneder ....
Tror ikke noen synes dette er bra :), men jeg gjør ikke noe annet enn å levere øl og vente i spenning. Og når jeg ikke bidrar vil jeg ikke klage. Setter veldig pris på Norbrygg og aktivitetene jeg har anledning til å delta på, og de som bruker av sin tid for oss andre. Du derimot bidrar vel også, så …;)
 
følges det litt andre rutiner enn tidligere år og det skaper litt ønske om informasjon.
Jeg anerkjenner og er veldig takknemlig for det tilbudet som Norbrygg gir meg og takker for frivillig innsats.
 
Ser av referatet i dommerkomiteen at det noteres at frafallet av dommere er merkbart. Selv har jeg opplevd at invitasjonene til NM-dømming sluttet å komme, så muligens en jobb å gjøre med å følge opp dommerkorpset bedre?

Uansett er det viktig å prioritere nok manpower til jobben med å legge ut dommerskjemaene. Disse tilbakemeldingene er vel faktisk like viktige som premieringen skal vi holde interessen oppe?
 
Tilbake
Topp