Nytt meskekar eller noe ala BB30?

Vurderer å kjøpe en BB30 eller den nye som Bratberg produkter selger. Men så ser jeg alle sidene med modifikasjoner osv på disse produktene og tenker at de ikke er så "bra" alikevel. Da heller jeg mot å oppgradere til et nytt meskekar, igloo eller coleman, da jeg har en bra kokekjele med element. Det er jo ganske lettvint på "gammelmåten" også, hehe. Har dere noen synspunkt evt anbefalinger? Plass og sånn er egentlig ikke noe problem, vil jo helst ha det enklest mulig men med mest mulig kontroll og minst potensielle problemer.

Jeg har en BB30, og det eneste jeg følte jeg MÅTTE gjøre, var å sette på en skikkelig kran. Ellers synes jeg den fungerer fint.
En fordel å finne seg en måte og måle mengde på også. Jeg har noen bittesmå magneter jeg bruker. Målte opp, fylte oppi, plasserte magnet og markerte med tusj på utsida. Når jeg brygger, bruker jeg bare de magnetene og leser av på utsida. Mye enklere enn å borre på høl og lage en "skikkelig" mengdeindikator på.

Etterhvert kan det jo hende man får ønsker om å bygge om litt mer; bytte ut termostaden med en PID og en egen sensor, etc ... :)

Men dette + et tilpassa liggeunderlag funker helt fint for meg :)

har nettopp prøvd ut bratbergen jeg fikk i posten, ingen svidd mesk , ingen søl , god temp kontroll, minus på kranen, men fullt brukanes..

virker som ett gjennomtenkt produkt..  vasking gikk fint..  damen glad for lite kliss

Som eigar av ein BB30 så høyrest det ut som om Bratberg sitt nye produkt er hakket betre. For min del så bruker eg no BB30 stort sett berre til koking. Til mesking bruker eg to gjæringsbøtter plassert i kvarandre der den inste har perforert botn, altså den funkar som falskbotn. Er ok nøgd med denne billege løysinga, men sidan den må isolerast - og eg må skylle 3 - 4 gongar når eg skal brygge med meir enn 9 kg malt og på større batchar, så tenkjer eg å investere i ei bra kjøleboks etter kvart. Så, Terje, eg trur eg ville vald kjøleboks om eg var deg.

Tilbake
Topp