PublikumsFavoritt dagen

Ufattelig bra arrangement. Merkelig nok gikk det 19l
av pilsen, kontra knapt noe av stouten vår som havnet på 7. plass.

Nå skal den brygges, og lagres frem til neste NM. Og det var godt å komme hjem med to nye fat!
 
Knall bra kveld! Vi på Neko Pico Bryggeriet koste oss veldig. Mye god tilbakemelding og generelt god stemning. Hadde det så travelt at jeg fikk nesten ikke smakt på noen av de andres øl, kunne kjørt hjem etterpå ;D
 
Jeg har skjønt at jeg gikk glipp av video om steinølbrygging som ble vist på lørdag.
Har du mulighet til å legge ut en link til den, Eriki? :)
 
Det var en fin kveld ja! Det var nok høyere kvalitet på øllet i fjor i forhold til i år. Men de aller beste øllene var kanskje bedre i år, enda flere av dem havnet noe ned på lista! Helt subjektivt selvfølgelig  ;D
 
thomasski skrev:
Noen som sitter på oppskriften på svinenakkesandwichen? Ufattelig god...  :skitbra:

Etter hva jeg kan huske sa kokken følgende: 20 timer på 85 grader. Krydret med cumin, ingefær, hvitløk, salt pepper (sikkert noe mer som jeg har glemt) . Forøvrig kan du Google "pulled pork" det ligger drøssevis av oppskrifter på nettet. Deilig var det i hvertfall!
 
Brødrene Nordtvedt stilte med en veldig god ESB (som jeg tror druknet i støyen fra de tunge ølene..).
Hadde vært lekkert om dere postet oppskriften. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Anders V. skrev:
Brødrene Nordtvedt stilte med en veldig god ESB (som jeg tror druknet i støyen fra de tunge ølene..).
Hadde vært lekkert om dere postet oppskriften. :)


Det samme hadde vært fint med Brewmance sin imperial stout.
 
Brewmance sin Imperial Stout kommer i oppskrifter om ca 15 min. Må bare endre det jeg tweaket underveis.
 
Selv om jeg stemte på dere og det er oppskriften jeg har mest lyst på
så tror jeg nok ikke jeg kommer til å brygge den,
blir nok litt ekstremt
 
Fremdeles hyggelig å høre, du kan forenkle dette ølet ganske drastisk og fremdeles sitte igjen med et ekstremt og godt øl. Vi liker bare å dra ting litt vel langt.

Her er i alle fall oppskriften, håper noen andre brygger det!

http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,19287.msg190679.html#msg190679
 
Anders V. skrev:
Brødrene Nordtvedt stilte med en veldig god ESB (som jeg tror druknet i støyen fra de tunge ølene..).
Hadde vært lekkert om dere postet oppskriften. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oppskrift Nordtvedts ESB:
OG: 1.050
75% Pale malt
25% Aromamalt
East kent goldings humle 60min  25 IBU
Citra humle 1g pr liter ved kokeslutt
Gjæres med Danstar Notingham 20°C
 
Da er det bare å følge med på NRK på onsdag:

Forbrukerinspektørene 05.03.2014
Hvorfor har ølbrygging har blitt så populært? Forbrukerinspektørene prøver brygge eget øl og deltar i NM i hjemmebrygging. Men å reklamere for øl og vin er forbudt i Norge. Hvordan markedsfører man da alkoholdige produkter? Forbrukerinspektørene onsdag 5. marks kl 1945
Vises på NRK1 onsdag kl 19:45
Kommer på nett på onsdag
 
Krysser det jeg har for at intervjuet med meg ikke blir tatt med.  :roedme:  var ikke helt liberal til det eksperimentelle chilli ølet.
 
Tilbake
Topp