1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Regulator rett på brannslukker?

En tråd i 'Utstyr' startet av Kaffewit, 18 Jun 2016.

1. Kaffewit

Kaffewit
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kan man koble en CO2 regulator på en brannslukker? Tenker ikke på brannslukkere som er tom og monter skrukran på, men ubrukt, full og med original ventil.

har alle CO2 slukkere et stigerør som tømmer fra bunnen? Tåler regulatorer det, eller må slukkeren stå opp ned?

2. Lars Grepstad

Lars Grepstad
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har sett at noen her på forumet kjører med stigerør. Jeg har fått det kutta på min, og har skruventil. Ellers kan du helt sikkert bruke std ventil med håndtak. Skrur bare av og på uansett.
    Tror nok alle CO2 slukkere har stigerør ja.

3. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Noen bruker disse med strips på utløser hådtaket og påstår det går bra.
    Ikke så sikker på om det er lurt og bruke uten og snu dem opp ned med tanke på at det kommer flytende co2 i regulator, jeg gjorde det ihvertfall på tanker med stigerør.

4. TazzaT

TazzaT
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Bruket du det på trykk satt fat og bare tapper øl så går det bra.. skal du flushe et fat feks. så går det dårligere..

5. Terje J

Terje J
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dersom du har stigerør bør du ha sylinderen oppned...

6. Oddvar Demmo

Oddvar Demmo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tapper du sakte fordamper co2 underveis, men flusher du går det for fort og det vil da komme flytende co2 og tanken bør da være oppned, regner med det er det TazzaT og tenker på.

TazzaT, Jo-Helge og TorfinnS liker dette.
  7. Haugis

Haugis
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Går helt fint det. Har gjort det i mange år nå. Og har vel brukt en fire fem slokkere til nå. Jeg bruker ikke å ha trykket stående på fatanlegget hele tiden. Nå jeg tapper og merker a det begynner å renne sakte holder jeg inne avtrekkeren på slokkeren å etterfyller.

Når jeg har fyllt opp et fat med øl, og skal trykksette fatet og flushe med CO2, har jeg opplevd noen ganger at regulatoren har spyttet lit, men om du lsar regulatorene stå litt til den har romtemperatur er den helt fin igjen. skal du flushe flere fat og bruke mue CO2 kan du sette slokkeren på huet, da slipper du det problemet.

Jærbrygg liker dette.
  8. Haugis

Haugis
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det går helt fint med AGA og Beerbrew regulator.

9. TorfinnS

TorfinnS
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Akkurat slik gjør jeg det også. Når jeg skal karbonere stiller jeg opp til 2-3 bar og gir det et trykk hver gang jeg går forbi. Etter noen dager stiller jeg ned til 1 bar da er det ferdig karbonert.

Del denne siden