Kold Brygg
Moderator
Er ikke overbegeistret for bitre WC IPA, men jeg liker godt Lagunitas IPA og Brooklyn East IPA
Lagunitas ligger oppskriften på HBT og flere andre steder Brooklyn sin er ikke like åpenbar selv og det er flere kloner rundt omkring, bl.a. en tråd her på forumet. Den viser til en oppskrift haandbryg hvor lenka er død, kan det være denne?
Oppskriftene har en del likheter EKG, Willamette og Centennial. Jeg har kun EKG av disse.
Har brukt gristen til Lagunitas og bruker en del humlerester. Det blir ikke Lagunitas/ East, men fungerer dette?
% er avrundet de som er interessert anbefales å sjekke lenke over
Crisp Maris Otter 75%
Caramel 30 EBC 9%
Hvete 6%
Lys München 6%
Crystal 150 EBC 4%
OG 1.060
FG 1.019
Denne skal meskes på 70°C som er høyt!
Humler
@60 Merkur 0.48 g/l
@60 Nelson 0.40 g/l
@30 EKG 0.80 g/l
@5 Cluster 1.15 g/l
@FO Nelson 0.60 g/l
@FO Pacific Gem 1 g/l
@DH Nelson 1 g/l
@DH Pacific Gem 1 g/l
Jeg kan bytte ut Pacific Gem/ Nelson med mer EKG. Jeg har også Saphir/ Citra/ Columbus som kan brukes i stedet for PG/ NS.
Lagunitas ligger oppskriften på HBT og flere andre steder Brooklyn sin er ikke like åpenbar selv og det er flere kloner rundt omkring, bl.a. en tråd her på forumet. Den viser til en oppskrift haandbryg hvor lenka er død, kan det være denne?
Oppskriftene har en del likheter EKG, Willamette og Centennial. Jeg har kun EKG av disse.
Har brukt gristen til Lagunitas og bruker en del humlerester. Det blir ikke Lagunitas/ East, men fungerer dette?
% er avrundet de som er interessert anbefales å sjekke lenke over
Crisp Maris Otter 75%
Caramel 30 EBC 9%
Hvete 6%
Lys München 6%
Crystal 150 EBC 4%
OG 1.060
FG 1.019
Denne skal meskes på 70°C som er høyt!
Humler
@60 Merkur 0.48 g/l
@60 Nelson 0.40 g/l
@30 EKG 0.80 g/l
@5 Cluster 1.15 g/l
@FO Nelson 0.60 g/l
@FO Pacific Gem 1 g/l
@DH Nelson 1 g/l
@DH Pacific Gem 1 g/l
Jeg kan bytte ut Pacific Gem/ Nelson med mer EKG. Jeg har også Saphir/ Citra/ Columbus som kan brukes i stedet for PG/ NS.