Slurry uten Starter?

Vedlagte bilde viser WLP590 slurry jeg vasket for 4 dager siden. Brygger en "lett" Saison med OG 1046 i morgen der denne skal få jobbe. Har pga. problemer med komfyr ikke mulighet til å lage starter og lurer rett og slett på om jeg skal pitche begge disse eller om det holder med en av de?
Glassene er 500ml og jeg vil anta det er litt over 100ml tykk slurry i den ene og rundt 50ml i den andre. MR Malty sier rundt 90ml på default settings men har aldri brukt slurry uten starter før så er veldig usikker.

Vedlegg

• Slurry.jpg
    Slurry.jpg
    206,3 KB · Sett: 77
Bruk begge! Med mindre du planlegger å brygge med samme gjær innen kort tid( mindre enn ca 2 uker). Da ville jeg ha brukt den største. Og spart den minste til bruk i starter til neste brygg. Gjæren er såpass nyhøstet at du klarer deg uten starter i morgen!

Mitt råd her er ganske enkelt: Hvis du trenger starter når du gjenbruker gjær, så gjør du noe feil.

(Og du verden så vanskelig det er å skrive både gjær og gjør riktig i samme setning.)

Takker for raske svar.
@gustavf: Fulgte videoen din til punkt og prikke (minus grandisen) så det burde jo være i henhold. Med mindre grandisen er vesentlig for resultatet:)

Tilbake
Topp