Stål og stålplater i Oslo

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Jeg skal bygge bryggeri på ‘vaskerommet’. Det vil ikke skje umiddelbart, men over litt tid.
Jeg ønsker stål, eller stållaminat / 1mm pålimte plater på benker og vegger.
Er det noen som vet hvor det er rimelig å få slikt fra i Oslo / Akershus?

Jeg har også designet en bryggebenk med avsug.
Noen som vet hvor man kan få laget dette på budsjett i Oslo?
Trenger kun rørbøyer og platebender, noe en blikkenslager har... :)
 
Interessert i å høre mer om den bryggebenken med avsug. Har akkurat startet planlegging av bryggerom (over tid) og et problem er avsug
 
Tanken bak benken er at den skal ha en bakplate / topp med integrert avsug. Dette skal kunne hektes av og senkes når benken ikke er i bruk. Total høyde skal være så lav at den skal lagres under en arbeidsbenk når den er sammenslått. Benkeplaten skal være lav slik at man enkelt kan arbeide i grytene. Her er første skisse
6f524bc782b1368f906c007fd8773780.jpg
 
Holder det ikke med ett avsug over kokekjelen? Og hvis du gjør overflatene flate, og ikke buede som nederst på skissa, så kan du bruke de til å ha humleglass og annet på under brygging.
 
Jeg laget først en ‘kantete’, hvor man kun plassere ting oppå, men det ble endret til buet grunnet produksjon. Ved å ha bue, blir det ingen sveising, og bakplaten kan rulles til passe form.
Jeg er usikker på om jeg skal ha ett eller to avsug. Jeg går trolig for ett.
Plate og ramme popnagles.
 
Jeg laget først en ‘kantete’, hvor man kun plassere ting oppå, men det ble endret til buet grunnet produksjon. Ved å ha bue, blir det ingen sveising, og bakplaten kan rulles til passe form.
Jeg er usikker på om jeg skal ha ett eller to avsug. Jeg går trolig for ett.
Plate og ramme popnagles.
Hvis du kjøper plater hos blikkenslager, blir det vel ikke mye dyrere med en knekk eller to.
 
Jeg er også i tankeboksen på å bygge en flyttbar (på hjul) bryggebenk med hevearm (taljer/evnt. vinsj) samt avsug. Tralla får plass til kverning, mesking og koking med en BM 50L. Håper på å få sveiset i aluminium eller syrefast stål e.l.

Vært en tur innom laboratoriet på Brygg i Storgata. De har noen flotte topplokk med avsug og "mekanisk" heve/senkefunksjon. Noen som vet hvem som har levert disse?
 
Tilbake
Topp