STC-1000 trøbbel.

UT200 er vel benyttet lengre enn STC serien her,og diskutert lengre..

UT kan gjøre bare en ting enten kjøle. eller varme. Mens STC kan gjøre begge..

Men selvsagt, det kommer jo ann på hva du har bruk for, og sliter du teknisk, så er vel UT å foretrekke, det tror jeg det aldri har vært noen tvil om.
 
magne1972 skrev:
UT-200 kan mange ganger erstatte en STC-1000. men STC-1000 er billigere, styrer både varme og kjøling, og har flere innstillinger en UT-200.

Min første regulator var en slik UT-200. Skulle brukes til Sous Vide matlaging. Totalt ubrukelig til det - da temperaturen varierte 5 - 6 grader.(ble gitt bort). Nå bruker jeg en STC-1000 til å styre ølkjøle-/gjære skap - har bestemt inntrykk av at den regulerer mye bedre.

Til varmestyring (med kun "dumme" rene motstandslaster) bruker jeg en PID-kontroller som er helt fantastisk - holder tempen innen for en grad.
Tror imidlertid at en slik ville knekke ethvert kjøleskap/fryseboks ganske raskt pga. reguleringsteknikken  den bruker.
 
UT-200 er klar til bruk (anbefaler ikke å kjøpe byggesettet fra Tyskland om man ikke er litt god på smålodding), men justerer enten kjøling eller varme, ikke begge deler samtidig slik som STC-1000. Om du kun har behov for varme- eller kjølesløyfe, kant du godt kjøpe UT-200.
 
Eg har endeleg fått skikk på STC-en min, og fryseboksen fungerer fint som kjøleboks for øl. Diverre er elektronikkunnskapane mine på lågt nivå, men kompisar hjelper ein glatt for litt heimebrygg i betaling  ;D Har bestillt endå ein STC til bruk i gjæringsskapet.
 
Tilbake
Topp