STC-1000 trøbbel.

Oddvar Demmo skrev:
Jeg var ikke OBS. på den,
mener seff at min er bedre :)

Selvfølgelig - skulle bare mangle ;D

Jeg ble så fornøyd med min pluss at ila veldig kort tid streika termostatene  på diverse kjøleskap, så jeg kjøpte en liten bråta av disse.
Har nå to kjøleskap, et vinlagringsskap (gammelt kjøleskap) og et gjæringsskap utstyrt med disse, pluss en som jeg kan flytte med meg ;-)
Har ikke sjekket hvor godt de egentlig holder tempen, bortsett fra den i gjæringsskapet (ligger ganske nært diverse termometere jag har fra før), eller hvor lenge de holder.
Men er aldeles strålende fornøyd med de så langt  :)
 
Her er en beskrivelse av et prosjekt som bruker en STC-1000.
Det er til en annen applikasjon riktignok, men det burde være ganske rett fram å modifisere til norske nettkontakter.

http://makeprojects.com/Project/Water-Bath-Thermostat/1019/1
Jeg har brukt en boks fra Elfa, slik at jeg får kontaktene på baksiden og STC-1000 på frontpanelet.

Art-no: 50-341-03 Låda svart CF-275                   NOK 235,71

Det er en skjemategning her også, men jeg synes ikke det kommer så godt fram her heller at STC-1000 kun virker som en bryter på den ene av strømlederne til henholdsvis kjøle- og oppvarmingsenhet.
 
Hm, jeg er enda på utkikk etter 2 like bokser til innbygging av TC-10 (ser lik ut som STC-1000).
Jeg har kjøpt stikkontakter for innfelling (dobbel til varme, enkel til kjøling), og trenger ca:
250x100x100mm, men tar i på flere av målene her. Finner bokser på Elfa, men de koster 4-600,- per stk + porto.
 
Lars skrev:
Hm, jeg er enda på utkikk etter 2 like bokser til innbygging av TC-10 (ser lik ut som STC-1000).
Jeg har kjøpt stikkontakter for innfelling (dobbel til varme, enkel til kjøling), og trenger ca:
250x100x100mm, men tar i på flere av målene her. Finner bokser på Elfa, men de koster 4-600,- per stk + porto.
kan skaffe i rustfritt, dog med skjønnhetsfeil. og muligens uten bakstykke.
sendes mot porto.....defekter fra jobb. og størrelsen varerer. ikke ulikt det du beskriver.
 
Eller bare bruk en (to) plastikkboks som du allerede har.

Har akkurat bygget min andre, den gikk inn i en IKEA matboks. Den første sitter i en eske fra en Mares dykkermaske. Stikkene sitter godt på siden med limpistol, ingen problemer.
Har du sjekket LEGO matboksene? De burde passe til 2+1 stikk på siden. Og så kan de jo stables :) 


Rolf
 
Bjarte H skrev:
Lars skrev:
Artig at de ser litt ok ut, regner med de blir mye brukt, og derfor også står mye fremme.
Man vet aldri, plutselig blir det brukt til Sous-vide på kjøkkenet :)

Her måtte jeg google litt for å forstå spørsmålet, så det blir nok en stund til.. :)
 
Her er bilder av min Elfa boks.

https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=50-341-03&toc=0

P1020182.jpg


P1020184.jpg
 
Lars skrev:
Bjarte H skrev:
Lars skrev:
Artig at de ser litt ok ut, regner med de blir mye brukt, og derfor også står mye fremme.
Man vet aldri, plutselig blir det brukt til Sous-vide på kjøkkenet :)

Her måtte jeg google litt for å forstå spørsmålet, så det blir nok en stund til.. :)
Kort fortalt.. Mat i vakuum. :) gjør det en del selv, de traurigste stykker med kjøtt blir forvandlet til de møreste stykker med kjøtt! Fisk og for den del! Jeg har en PID som jeg har laget sånn at den passer flere varmekilder. Riskoker er ypperlig!:) poster bilder snart, meget smekker sak! Har en stc1000 som skal bygges på samme måten bare enda smekrere!
 
Hei Bidland! Kunne du tenkt deg å legge ut en beskrivelse på hvordan du har montert sammen STC-1000 med boksen. Lurer også på hvilket varenr. det er på kabelen inn.  :help:
 
Runeska skrev:
Hei Bidland! Kunne du tenkt deg å legge ut en beskrivelse på hvordan du har montert sammen STC-1000 med boksen. Lurer også på hvilket varenr. det er på kabelen inn.  :help:

Skal se om jeg finner et skjema hjemme.
Her er delene jeg bestilte fra Elfa:

36-736-39 Vägguttag m lock jord, blå, sk      2 STK ----------      90,785     181,57
50-341-03 Låda svart CF-275                       1 STK ----------      235,71     235,71
43-209-33 Apparatintagsäkrhåll flat 6,3         1 STK                     22,04      22,04
33-658-25 Indikeringslampa m rund lins r      1 STK ----------       26,97      26,97
33-658-27 Indikeringslampa m rund lins g      1 STK ----------       42,00      42,00
33-174-38 Säkring 5x20 FST 16AT               10 STK                    3,282      32,82
Totalt: 541,11 NOK

Kabelen inn hadde jeg liggende fra før, men det er den vanlige typen som følger med det meste at jordet el-utstyr.
 
Tilbake
Topp