Hvis du går fra 1/4 til 1/3, så øker du vel strengt tatt
Ser det ble feil ja. Rettet opp nå: Redusere til mellom en tredel og en firedel.
Hvis du går fra 1/4 til 1/3, så øker du vel strengt tatt
Flaska klonen nå, og prøvde meg litt med dekor på dem
http://www.olbrygging.no/products/krystall-sodaJeg bruker oppvaskmaskin pulver. Type First prisen. Funker som toget det.
@Hans Einar hva er krystallsoda?
Etter at du har sirkulert en stund, vil malten synke. Kan være lurt å presse lett, slik at risten ligger på malt sengen. Og flytte overløpsrøret etter med et lett press. Jeg antar at du har husket å ha på den silikon pakningen på risten? Den pleier jeg å fukte med litt vann fra mesken, slik at den sklir lettere. Husk å følge formel for vann, slik at du ikke ender opp med for mye meske vann.Hadde mitt første forsøk på å brygge for ett par dager siden nå, veldig gøy og kjempe fornøyd med GF min, men jeg hadde problemer med at den øverste risten datt ned og la seg feil sånn at malt kom forbi. Noen som har hatt dette problemet? Eventuelt en løsning eller vet hva jeg gjør galt?
Etter at du har sirkulert en stund, vil malten synke. Kan være lurt å presse lett, slik at risten ligger på malt sengen. Og flytte overløpsrøret etter med et lett press. Jeg antar at du har husket å ha på den silikon pakningen på risten? Den pleier jeg å fukte med litt vann fra mesken, slik at den sklir lettere. Husk å følge formel for vann, slik at du ikke ender opp med for mye meske vann.