Mulig du må endre navn til Finn Fusel....er livredd for fusel. Men det er antakelig bare paranoia.)
Fin, fint skurkenavn
Mulig du må endre navn til Finn Fusel....er livredd for fusel. Men det er antakelig bare paranoia.)
Vel, siden jeg fant ut at rommet mitt hadde litt lav romtemperatur, slengte jeg inn en liten ovn i gårkveld. Ca midt på natten våknet jeg, og kom på at Finn skrev at han var livredd for at det skulle bli til fusel, det ble jeg også sånn plutselig. Så gjett hvem som listet seg ned og flyttet ovnen så langt jeg klarte fra flaskene...
Går helt fint.Kan man forresten meske med lokket på? Eller vil man få DMS da og?
Har slitt med lav FG da mesketemp tydeligvis har vært litt for lav, så jeg tenkte å slippe minst mulig varme ut.
Isolerer kokeren under meskingen
Kan man forresten meske med lokket på? Eller vil man få DMS da og?
Har slitt med lav FG da mesketemp tydeligvis har vært litt for lav, så jeg tenkte å slippe minst mulig varme ut.
Isolerer kokeren under meskingen
Det er bare under kok du ikke skal ha lokket på. Jeg pakker inn mesken med både liggeunderlag og sovepose.
Hvor lav har temperaturen vært? Maks gjærbarhet får du ved å meske på 64-65 grader.
Jeg har et liggeunderlag rundt. Tok i lillegg et teppe fra stuen sist gang, men når min bedre halvdel så det...
Har digital termometer fra Vestbrygg som jeg stikker ned i meskerøret, men sliter litt med å holde den på 65 grader ser jeg. Når jeg sirkulerer blir bare meskerøret helt fullt. Vurderer å borre litt større hull i bunnen på røret, men er da litt redd malten går gjennom og ligger seg på bunnen og svir seg.
Sist jeg mesket var tempen nede på 62 grader. Men da hadde jeg ikke lokk på. Tok på 500w elementet en liten stund så var tempen fin igjen, men den var en stund på 62 grader.
(Har forresten bare netthandelen koker. Dette skulle liksom være en billig hobby haha)