Det er litt kjipt, har gjerne lyst til å kunne ha både en hefeweizen og en bitter koblet på samtidig...Nei, er vel dårlig med add-on-muligheter på en regulator skulle jeg tru..
Det kommer an på regulatoren din. Så lenge regulatoren er designet slik at du kan skru av manometeret som måler flasketrykk og erstatte med en ekstra regulator, bør det gå an. Det selges påbyggingssett til ODL-regulatorer i alle fall.Okey, så det finnes ikke noen mulighet for å legge til et til manometer og utgang på din eksisterende regulator?
https://www.bryggselv.no/tilbehør/103185/co2-manifold-3-utganger-aluminiumJeg har et fat, en CO2-flaske og en regulator med en utgang. Er det slik at når jeg vil oppgradere til et fat til så må jeg ha en slik en med to utganger, og hvis jeg vil ha enda et så må jeg kjøpe en slik en med tre utgang, også videre? Det virker jo dyrt og tungvint. Finnes det ikke utganger å kjøpe som utvidelse av regulatoren du har?
Skal bytte venner. Lover.
Det er snakk om "et lyst" og "et brunt" surøl, typ Guezue og oud bruin-aktig.
Er vi enig om at disse dropsene er på 3 gram? 2 drops pr halvliter vil da gi 12 gr/liter. Høres drøyt ut. For ikke å snakke om for 0.33-flasker...
Snur ikke flaskene uten at karboneringen ikke er i mål.
Men tror ikke de har noen betydning for ølet. Litt lengre tid før det blir klart går det nok.
Følger du overnevnte gjæringsprofil så kan det hende ølet er utgjæret dag 8.
Mao så kan det være litt sent med d rest. Den tas ofte etter ca 2/3 gjæringsforløp.
Men temperaturen de siste tre dagene er såpass høy at dette trolig kan regnes som d rest.
Sjekk gjerne utgjæring før du senker temperaturen. Lurt å vente til gjæringa er over.
Putt inn en svart sokk elle en bukse sammen med posen når du vasker, er samme jævelen som stjeler svarte sokker og syr inn bukser i vaskemaskinen som drar ut stroppen i meske posen din, gi han no annet å holde på med der altsåNoen som har funnet en måte å forhindre stroppen i meskeposen fra å gli ut
når du putter den i vaskemaskinen?
Er mektig lei av å sitte å tre den innpå igjen
Putt inn en svart sokk elle en bukse sammen med posen når du vasker, er samme jævelen som stjeler svarte sokker og syr inn bukser i vaskemaskinen som drar ut stroppen i meske posen din, gi han no annet å holde på med der altså
Kan heller ikke skjønne at det skal være noe poeng å vaske meskeposen utover å skylle den etter bruk.Men er et noe poeng i å vaske meskeposen? Jeg skyller den godt og henger den til tørk. Kanskje dypper jeg den i starsan en gang i blant. Jeg har nå holdt på med dette en god stund nå, og har ikke merket noe galt.
Har ein Svartediket på gjæring i desse dagar, og det nærmer seg tid for tørrhumling. På grunn av påsken vil dette ølet stå til gjæring i 21 dagar. Bør eg då regulere tørrhumletida? Oppskrifta seier etter seks dagar.