.
@kokkenrolv En ide til et Vestkastprogram: "Vi diskuterer nye og kontroversielle påstander i den siste utgaven av How to Brew."
Du får vel satse på flaksen, da.Tenkte å flakse idag. Har prøvd å gjære I gjæringskar med kran slik at eg slipper å stikke om til eget kar for flasking. Mest pga å se om eg merker noe til mindre oksygen, ingen tørrhumle.
Men så, flaskingen da. Hva gjør folk?
Ser sukkerbit er populært, men 2g pr 0.5 liter er vel lite?
Flakser en amerikansk brown ale.
Har sprøyte eg kan måle opp med så eg får 5g/l, men hvordan regner man da ut mengden? Altså i sukkerlake.
Hilsen en som strøk i matte
Tenkte å flakse idag. Har prøvd å gjære I gjæringskar med kran slik at eg slipper å stikke om til eget kar for flasking. Mest pga å se om eg merker noe til mindre oksygen, ingen tørrhumle.
Men så, flaskingen da. Hva gjør folk?
Ser sukkerbit er populært, men 2g pr 0.5 liter er vel lite?
Flakser en amerikansk brown ale.
Har sprøyte eg kan måle opp med så eg får 5g/l, men hvordan regner man da ut mengden? Altså i sukkerlake.
Hilsen en som strøk i matte
Du tenker deg å bruke sprøyta til å dosere med, antar jeg.
Korrekt!
Var/er ikke du lærer Finn?
Dette var iallefall midt i blinken for en svak student
Skjønner det begynner å bli lenge sia, finn. Sist jeg så en lærer sitte, eller et kateter, var da jeg gikk på videregående i forrige årtusen.Men ikke mattelærer.
Takk skal du ha. Må innrømme at slike spørsmål alltid trigger lysten til å sitte bak kateteret igjen.
Men ikke mattelærer.
Takk skal du ha. Må innrømme at slike spørsmål alltid trigger lysten til å sitte bak kateteret igjen.
Skjønner det begynner å bli lenge sia, finn. Sist jeg så en lærer sitte, eller et kateter, var da jeg gikk på videregående i forrige årtusen.
Det er en grunn til at man ønska å skjule seg bak noe. En dobbelttime kan være lang for noen med et så høyt kaffeinntak.Det ordet «kateter» for et merkelig ord! Nå forbinder jeg det med noe helt annet enn en «lærerpult».
Helle det i en litt stor gryte i kaldt vann i vasken funker bra. Mye overflate og metall som leder bort varmen er en god kombinasjon.Hei. Her er et litt dumt spørsmål: Når man skal måle sg i prosessen, spesielt på slutten av mesking og koking da brygget er varmt, hva er raskere måte å kjøle det ned til 20 grader? Syns det tar overraskende lang tid selv om jeg setter røret i kaldt vann og rører rundt. Blir alltids øl, men kunne tenkt meg å bli flinkere på å kontrollere sg målingene underveis. OG etter nedkjøling ender som regel innafor
Vel... "lærerpult" er vel noe man ikke ønsker å være heller.Det ordet «kateter» for et merkelig ord! Nå forbinder jeg det med noe helt annet enn en «lærerpult».
Snakk for deg sjøl!Vel... "lærerpult" er vel noe man ikke ønsker å være heller.
Sorry... skylder på at det er fredag.