Å kjøpe billigst mulig og minimum av det du trenger er det dyreste du kan gjøre... det går ikke lenge før du skulle hatt noe større. Kjøp brukt eller vent til du har råd til å kjøpe noe du kan bruke lenge og på større oppsett en det du først tenker deg
Samboeren sier at jeg er helt obsessed. Så løsningen er å lage noen av dem,få det ut av systemet. Få det innprentet dypere ned i systemet
få det ut av systemet.
Har en chugger pumpe som styrer wp og overføring fra mesk til kok, men sliter litt med å få skikkelig flow, tror jeg ikke får den helt tom for luft? Noen pro-tips?
Du bør kunne høre hvis det er luft i den iallefall.
Du kan lett ha den festet «opp ned» og bare skru av metall pumpehodet og snu det slik at ut peker opp, uten å løsne eller flytte pumpen.Beste jeg har akkurat nå. Den til høyre er rett vei, mens den til venstre henger opp ned. Trodde ikke det skulle ha noe å si, men hvem vet?![]()
Du kan lett ha den festet «opp ned» og bare skru av metall pumpehodet og snu det slik at ut peker opp, uten å løsne eller flytte pumpen.
Ellers har jeg ikke så god erfring med masse Ter og ventiler. Blir alltid mye vanskeligere å få det luftfritt.
Hva ble OG etter kok? Hørtes ekstremt ut, mulig at det er en feilmåling? La inn oppskrifta i Brewers Friend kalkulatoren, du må ha hatt 90% meskeeffektivitet for å måle 1.068 før kok.preboil gravity på 1068 ved 23 grader i oppskriften står det OG 1061. noe att bekymre seg for? står å koker akkurat nå
kjørt ett allgrain set fra olbrygging.no.
Blond med 7kg malt
Hva ble OG etter kok? Hørtes ekstremt ut, mulig at det er en feilmåling? La inn oppskrifta i Brewers Friend kalkulatoren, du må ha hatt 90% meskeeffektivitet for å måle 1.068 før kok.