Tråden for dumme spørsmål.

Nå som det blir fat og sånt på meg også trenger jeg håndtak til tappekranene. Noen som har intertapkraner som kan fortelle meg hvilken diameter de bør ha innerst ved krana?
3/8"-16 UNC. Standard for alle kranhåndtak.
Edit: forsåvidt riktig, men slett ikke det du spurte om. Kan sjekke når jeg kommer hjem.
 
Eg trenger at det ikke fryser i kjøleskapet. Ser det er litt omdiskutert med frostvakten inn der, pga dårlig ventilering.
Skal sove godt uten å tenke på at eg setter hele hagestua i fyr og flamme.
Jeg har skrudd fast frostvakten i ei treplate som har bra med luft rundt. Blei rikelig varmt inni skapet og det blei faktisk noe bobler i plasten på bakveggen etter å ha dratt fram gjæringsbøtta som stod der sist. Riktignok 32-33 graders kveik temperatur da.
 
Jeg har skrudd fast frostvakten i ei treplate som har bra med luft rundt. Blei rikelig varmt inni skapet og det blei faktisk noe bobler i plasten på bakveggen etter å ha dratt fram gjæringsbøtta som stod der sist. Riktignok 32-33 graders kveik temperatur da.

Jeg trenger bare til 3-6 grader.
 
Oisann, har jeg bidratt til hedenskap her? [emoji5]
Jepp. :)
Tenkte å lage opp håndtak i passende farga treslag til de ulike ølsortene jeg kommer til å ha, og så bytte håndtak når jeg bytter fat. Siden noen er ganske like på farge må håndtaka selvsagt merkes, og i treverk rister man runer.
 
Flaks i vei [emoji41] Eller tape de på veggene i kjøleskapet eller rundt gjæringsfat eller som meg: sleng en i bunnen av skapet og slapp av [emoji1417] Styrer med stc eller lignende.

OK. Varmer de såpass? Et helt normalt stort kjøleskap? Trodde de var relativt svake.
Beklager skepsisen. Men i så tilfelle er jo dette perfekt. :)
 
OK. Varmer de såpass? Et helt normalt stort kjøleskap? Trodde de var relativt svake.
Beklager skepsisen. Men i så tilfelle er jo dette perfekt. :)

For å holde 40 grader kjører jeg en dobbelkontakt med to belter. Mine står og i en uisolert bod, men kjøleskapet er jo superisolert, og er ikke mye som skal til for å dra opp temperaturen.

Men dette er jo ren personlig erfaring selvsagt.
 
Tror egentlig du kam kle en 60w pære med aluminiumsfolie og sette den på i skapet, og det vil holde.
 
For å holde 40 grader kjører jeg en dobbelkontakt med to belter. Mine står og i en uisolert bod, men kjøleskapet er jo superisolert, og er ikke mye som skal til for å dra opp temperaturen.

Men dette er jo ren personlig erfaring selvsagt.
Eg stoler på personlig erfaring. Men er utstyrt med en generel skepsis.

Noe av det alle fineste med å begynne som ølbryggeri var at de fleste stier er allerede opptråkket. Alle mine behov har noen hatt før meg og enten laget en dings som løser det eller en kombinert løsning.
Takk.
 
Tilbake
Topp