Stikk på nærbutikken og kjøp en flaske med billig vinduspuss og tøm den i vasken - billig og brukbare flasker.Noen som kan anbefale en spruteflaske som sprer godt? Den jeg har er litt for mye som en vannpistol.
+1Biltema har gode og billige spruteflasker.
Regner med at du har prøvd å vri på dysa?Noen som kan anbefale en spruteflaske som sprer godt? Den jeg har er litt for mye som en vannpistol.
Tenker du å bruke 5.2pH stabilisator, så er det iflg ekspertene bortkastet, ref vedlagte artikkel...Når skal man ha pH-stabilisator i vannet? Før eller under mesk? Før eller under kok?
Batch sizeSitter og prøver regne om en 7fjell oppskrift:
Hops:
Horizon @ 60 min. to hit target IBU
6 g/l Cascade @ 10 min.
3 g/l Amarillo, dry hop @ day 6
Stusser litt på den g/l til humlen. Er liter som i batch size på båda? Eller "nåvarande mengde vørter".. Er jo en del som blir liggende kvar i kokekjelen med så mye humle
Det skal karbonet med mindre sukker. Me bruker BS . 19 på 2.5 58 gram for fat vs 115 gram for 19 liter på flaske
Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Mange gjør det (skipper), selv har jeg brukt klaringsmiddel uten at witten blir helt klar, så det blir vel en smakssak....Burde man skippe Irish Moss i weiss og wit? Disse skal vel være litt «tåkete»? Mener å ha lest her på forumet at noen (tror det var Gahr) hadde det oppi alle brygg.