erikraude
Norbrygg-medlem
Kanskje ikke noe for hverdagene, men genialt i helga!Enig. Lagde en single hop med Polaris og det ble tannkrem.
Kanskje ikke noe for hverdagene, men genialt i helga!Enig. Lagde en single hop med Polaris og det ble tannkrem.
hvor mange gram brukte du? ligger nå på 30 gram som vist på oppskriften over, men dropper da tørrhumlingen.Enig. Lagde en single hop med Polaris og det ble tannkrem.
Har gått til innkjøp av mange (3x50 og 2x30) eikefat og lurer på en ting når det gjelder trutningsløsningen - hvor lang varighet kan jeg regne med, at den har? Vil jo slippe å lage ny til hvert fat...
Fatene dine må stå med væske hele tiden mener jeg. Har du først trutnet dem, så må de ikke tørke. Og har du først brukt dem til øl eller annet, så må de også stå med en form for løsning i seg så det ikke skal bli mugg etc. Det er i hvert fall det jeg har hørt, og syndet mot, som gjør at jeg nå har et fat jeg sikkert kan kaste....Har gått til innkjøp av mange (3x50 og 2x30) eikefat og lurer på en ting når det gjelder trutningsløsningen - hvor lang varighet kan jeg regne med, at den har? Vil jo slippe å lage ny til hvert fat...
Mitt fat tørka godt etter å ha vært brukt til vin. Ser ut som det har gått fint. Det var godt svovla, da, så mikroorganismene hadde det nok ikke så bra.Fatene dine må stå med væske hele tiden mener jeg. Har du først trutnet dem, så må de ikke tørke. Og har du først brukt dem til øl eller annet, så må de også stå med en form for løsning i seg så det ikke skal bli mugg etc. Det er i hvert fall det jeg har hørt, og syndet mot, som gjør at jeg nå har et fat jeg sikkert kan kaste....
Hageslanger er vel gjerne ikke næringsmiddelgodkjente, men det er vel ikke noe problem å benytte en hageslange av bra kvalitet til å fylle opp bryggevann med?...![]()
Hageslanger er vel gjerne ikke næringsmiddelgodkjente, men det er vel ikke noe problem å benytte en hageslange av bra kvalitet til å fylle opp bryggevann med?...![]()
Haddevel 50g i tørrhumle, men den var skikkelig tannkrem i smaken. 90% av batchen gikk i do.hvor mange gram brukte du? ligger nå på 30 gram som vist på oppskriften over, men dropper da tørrhumlingen.
hvordan så ditt humleskjema ut?
det hva det jeg misstenkte. tror ikke det blir så mye mint av att ha humlen i koken, men vi får seHaddevel 50g i tørrhumle, men den var skikkelig tannkrem i smaken. 90% av batchen gikk i do.
Hvor det en kjøpte de sprøytekannene som ikke stinker bensin.
Husker ikke hvor jeg kjøpte min.
Den lukter bare mer og mer ufyselig.
Vis vedlegget 40988
Takk for svarKjøpte ein på plantasjen nå nettop. Lukter ikkje bensin av den
Bruker den til linjerens
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jula sine er også fri for bensinluktTakk for svar
Får prøve å kjøpe en slik en.
Takk. Da har jeg 2 alternativerJula sine er også fri for bensinlukt
Den på bildet er kjøpt på Biltema, balle ....... ordnet meg nettopp en derfra..Hvor det en kjøpte de sprøytekannene som ikke stinker bensin.
Husker ikke hvor jeg kjøpte min.
Den lukter bare mer og mer ufyselig.
Vis vedlegget 40988