Så enkelt er det. Helt klart å foretrekke framfor hund.
Huh! Jeg mener at jeg har fått likes for hunden min.
Huh! Jeg mener at jeg har fått likes for hunden min.
Er nok hundemenneske jeg og
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror ikke S-04 vil gi deg noe preg i den type øl, men den er et monster av en arbeidshest og jeg digger den gjæra, flokkulerer som en helt bare for å vise seg frem i tilleggSer for meg en slags skotsk tung juleøl. Og evt enklere.
Hadde tenkt 1318, men tørrgjær har sine fordeler også. Har bare brukt den en gang i nybegynnerfasen min.
Men ønsker en gjær med karakter.
Mulig eg bare må smelle i gang en starter på fredag etter jobb...
Edit. Merker at eg bare surer og tenker høgt her. Det er jo lite konstruktivt.
Hva er dårlig utgjæring? Den ligger rundt 70-78%. Hvilke usmaker snakker vi om? Husker du sa at SatanMyMaster var litt syrlig og spurte om S-04, men jeg har ikke merket noen usmaker og jeg har brukt den i Irsk Rød, Porter og Stout.Det er helt motsatt av erfaring jeg har
Gir meg bare usmaker og dårlig utgjæring
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ser for meg en slags skotsk tung juleøl. Og evt enklere.
Hadde tenkt 1318, men tørrgjær har sine fordeler også. Har bare brukt den en gang i nybegynnerfasen min.
Men ønsker en gjær med karakter.
Mulig eg bare må smelle i gang en starter på fredag etter jobb...
Edit. Merker at eg bare surer og tenker høgt her. Det er jo lite konstruktivt.
(Katt er noe annet, selvfølgelig.)
Jeg har 3 magnetrørere, en jente på 2,5, en høygravid kone og 4 katter på 17+ år. Hva som gir meg mest hodepine vil jeg ikke legge ut om, men kan si så mye at det ikke er katteneEhhhmm....Jeg har én magnetrører, seks hunder, to valper og ei katte... Faktisk katta og magnetrøreren jeg har mest styr med..
Hva er dårlig utgjæring? Den ligger rundt 70-78%. Hvilke usmaker snakker vi om? Husker du sa at SatanMyMaster var litt syrlig og spurte om S-04, men jeg har ikke merket noen usmaker og jeg har brukt den i Irsk Rød, Porter og Stout.
Jeg pleier få rundt 75% og den er stort sett ferdig på 4 dager på 19 grader. Men jeg er påpasselig med å bruke godt med gjær, ikke en over pitch, men akkurat nok, sånn ca 1 gram pr literIkke no særlig mer enn 70% nei, og ganske treg
Syrlig ja, og mener jeg har opplevd både diacetyl og acetaldehyd/etylacetat med den gjæren der
mulig jeg bare har vært uheldig , men det er min erfaring
Jeg pleier få rundt 75% og den er stort sett ferdig på 4 dager på 19 grader. Men jeg er påpasselig med å bruke godt med gjær, ikke en over pitch, men akkurat nok, sånn ca 1 gram pr liter
Det er jo ikke en kul måte å oppbevare på nei, vet ikke om det betyr noe, men je rehydrerer alltid. Og selv om den skal akseptere helt ned i 15 grader gjør jeg aldri det. Jeg tror kanskje S-04 gjør seg best om man har temperaturstyring.Det var det jeg også brukte sist, men la merke til at den var oppbevart på benken hos BS
da ble jeg litt skeptisk
Jeg har 3 magnetrørere, en jente på 2,5, en høygravid kone og 4 katter på 17+ år. Hva som gir meg mest hodepine vil jeg ikke legge ut om, men kan si så mye at det ikke er kattene