Den var ikke dum!Jeg har en revolusjonerende idé, pitch det som har bunnfall
også tar du vare på resten og pitcher resten når det har bunnfelt
Ølslange PE 3/16" OD 3/16" - BryggSelv bruker den til piknik kran, må jo ha noen stumper med 3/8" til overgangene. Til gass siden bruker jeg armerte slanger men kjøper den på jula. Trykkslange armert medium 6mm - BryggSelvSer det selges forskjellige 3/16 slanger Søk - BryggSelv
hvilke skal jeg velge til ølslange og på CO2 siden?
Ølslange PE 3/16" OD 3/16" - BryggSelv bruker den til piknik kran, må jo ha noen stumper med 3/8" til overgangene. Til gass siden bruker jeg armerte slanger men kjøper den på jula. Trykkslange armert medium 6mm - BryggSelv
Que?Men de samme slangene kan selvfølgelig brukes på gass siden også?
Ja, men du vil ikke bruke så små slanger av praktiske grunner.Men de samme slangene kan selvfølgelig brukes på gass siden også?
Ja, men du vil ikke bruke så små slanger av praktiske grunner.
Fordi, hva bruker man da?
Har sett 3/16 slanger brukt til CO2 før mener jeg
Å har jeg satt den i gjæringsskapet på 1° så får vi se i morgen.
Jeg kan vel evt vente en stund før jeg pitcher? Går nok en del timer på å få brygget ned mot 8-10° uansett.
Den bør ned til 10 eller lavere før pitch. 10 er bra. Lavere går fint.Da er vørteren på karet og holder akkurat nå 14.5°C og starteren ser ikke så gal ut.
Jeg tenkte å gjære på 10°, hvor langt ned bør vørteren før pitching?
Siden gjæringsskapet med kjøling er opptatt til starteren regner jeg ikke med at den vil komme lenger ned en til 12°, men det vil ta timesvis siden garasjen holder ca 11° nå.
Etter pitching går den i skapet og tempen vil dette med 1° på 2 timer ca.
Fordi de ikke passer på ballock og regulator, slik at du må bruke overganger og dermed får to ekstra lekkasjepunkt.
Har du et kjøleskap med vanlig kjøletemp, så ville jeg satt starteren der enn så lenge, og kjølt vørt til 8-9 grader og pitchet.Da er vørteren på karet og holder akkurat nå 14.5°C og starteren ser ikke så gal ut.
Jeg tenkte å gjære på 10°, hvor langt ned bør vørteren før pitching?
Siden gjæringsskapet med kjøling er opptatt til starteren regner jeg ikke med at den vil komme lenger ned en til 12°, men det vil ta timesvis siden garasjen holder ca 11° nå.
Etter pitching går den i skapet og tempen vil dette med 1° på 2 timer ca.
Potensielle lekkasjepunkt burde det vel ståttSyntes det virker veldig tett jeg
Har jo det, men da må jeg flytte starteren fra garasjen to etasjer opp slik at den vil virvle opp...Har du et kjøleskap med vanlig kjøletemp, så ville jeg satt starteren der enn så lenge, og kjølt vørt til 8-9 grader og pitchet.
Du kan f.eks dekantere nå og så flytte kanskje?Har jo det, men da må jeg flytte starteren fra garasjen to etasjer opp slik at den vil virvle opp...
Du kan f.eks dekantere nå og så flytte kanskje?