Tråden for dumme spørsmål.

Det var det jeg mente, bare stussa over at det selges forskjellige 3/16 slanger og til ganske varierende priser?

DSC06450.jpg
 
Å har jeg satt den i gjæringsskapet på 1° så får vi se i morgen.

Jeg kan vel evt vente en stund før jeg pitcher? Går nok en del timer på å få brygget ned mot 8-10° uansett.

Da er vørteren på karet og holder akkurat nå 14.5°C og starteren ser ikke så gal ut.

Jeg tenkte å gjære på 10°, hvor langt ned bør vørteren før pitching?
Siden gjæringsskapet med kjøling er opptatt til starteren regner jeg ikke med at den vil komme lenger ned en til 12°, men det vil ta timesvis siden garasjen holder ca 11° nå.

Etter pitching går den i skapet og tempen vil dette med 1° på 2 timer ca.
 
Da er vørteren på karet og holder akkurat nå 14.5°C og starteren ser ikke så gal ut.

Jeg tenkte å gjære på 10°, hvor langt ned bør vørteren før pitching?
Siden gjæringsskapet med kjøling er opptatt til starteren regner jeg ikke med at den vil komme lenger ned en til 12°, men det vil ta timesvis siden garasjen holder ca 11° nå.

Etter pitching går den i skapet og tempen vil dette med 1° på 2 timer ca.
Den bør ned til 10 eller lavere før pitch. 10 er bra. Lavere går fint.
 
Da er vørteren på karet og holder akkurat nå 14.5°C og starteren ser ikke så gal ut.

Jeg tenkte å gjære på 10°, hvor langt ned bør vørteren før pitching?
Siden gjæringsskapet med kjøling er opptatt til starteren regner jeg ikke med at den vil komme lenger ned en til 12°, men det vil ta timesvis siden garasjen holder ca 11° nå.

Etter pitching går den i skapet og tempen vil dette med 1° på 2 timer ca.
Har du et kjøleskap med vanlig kjøletemp, så ville jeg satt starteren der enn så lenge, og kjølt vørt til 8-9 grader og pitchet.
 
Tilbake
Topp