Tråden for dumme spørsmål.

Kjøkkenet blir nok litt mix&match. Gjenbruker det jeg kan av eksisterende kjøkken fra Epoq og supplerer med Ikea. Den aktuelle sida blir er epoq-sida.

Kranene gjør jeg som sist jeg hadde øl på tapp. Slisser spor i bakveggen til linjene og plasserer kranene inni overskapet. Da ser kjøkkenet ut som det hører hjemme i et møblert hjem. :D
Ser de har mange benkekjølskap til Epoq, tror det lureste her er å ta turen til elkjøp og måle, jeg lover deg, ta med fat og CO2 om nødvendig, det er ikke du som er rar, det er de, som ikke har tenkt at dette er relevant for kunden, som har gått glipp av potensielle salg, hjelp de utvide horisonten sin og finn det perfekte kjøleskap i samme slengen, alle vinner på det :)

Vil bare minne om at selv om det er god plass i Keglandkjølerne så bråker de litt mye. Jeg har en og den er plassert i en innebod. Hadde den plassert i stua tidligere, men litt for mye klukking og viftestøy for min smak.

Ikea integrert, husker ikke navnet. Har plass til 2x 19-liter. Får ikke lukket døra med en 12-liter på midten bak, men med litt trimming av kanten nederst på døra, bør det gå akkurat. Med trimming av hyllefester får du inn 2x 18-liter, men neppe 12-litern i tillegg.20231102_203037.jpg20231102_202159.jpg20231102_202215.jpg20231102_202233.jpg

Har en Grainfathen GF30, som har innebygd kjølekappe. Har slanger som passer til og pumpe liggende, samt en:

Vil den være kraftig nok for å holde gjæringstanken med 20L øl på si 17'C - om det er 23'C i rommet? Tror den fint skal klare å holde 'vann' på 17'C, bare usikker hvor mye aktivitet/varme gjæren produserer.

Hilsen gjærringknark som ikke vil bruke 10k på glykolkjøler.

Har en Grainfathen GF30, som har innebygd kjølekappe. Har slanger som passer til og pumpe liggende, samt en:

Vil den være kraftig nok for å holde gjæringstanken med 20L øl på si 17'C - om det er 23'C i rommet? Tror den fint skal klare å holde 'vann' på 17'C, bare usikker hvor mye aktivitet/varme gjæren produserer.

Skjønner ikke helt hva du tenker å gjøre. Kan du utdype? Jeg trur nok den der har tilstrekkelig kjølekapasitet, men du må vel ha noe som styrer den?

Tipper han har en liten akvariepumpe nede i kjøleboksen som styres av inkbird. Det burde vel fungere veldig greit for å holde 17 grader med ambient på 23.

Har en GF30 Conical og pumpe - har greid å presse ned til 12 C i ca 21 C romtemp med vannmugge plassert inne i en keezer som har holdt ca 5 grader. Har nedfryste brusflasker med vann som jeg legger nedi og roterer med i tillegg - det fungerer bra. Så dersom du har mulighet til å rotere kjølelement så høres det ut som at det er mulig.

Tilbake
Topp