Marius K.
Norbrygg-medlem
Den er vel messing?. Men det ser ut til at du mangler en pakning i den? med mindre du har tatt den ut. Pakningen tetter og gjør at ølet ikke kommer i kontakt med det metallet iallefall. Forøvrig trenger du ikke PBW'e denne slangen. Selv har jeg alltid bare kjørt veldig varmt vann gjennom den etter bruk (lagt ene enden i vannkoker som er ferdikkokt med vann, og andre enden ned i sluket, for å skylle gjennom) og så lagt den i en kveil i et 3L norgesglass med Star San rett før bruk neste gang. Hvis du PBW'er så må du bruke ekstra arbeid på å skylle ut PBW'en.
Mulig det er messing, jeg vet ikke...
Har som sagt aldri lagt merke til dette før. Spørsmålet er om det er noe med prosessen min som gjør dette (en eller annen reaksjon mellom f.eks PBW eller Star san og denne type metall), eller om det er oljerester som har vært der hele tiden. Og spørsmålet er om jeg skal forsøke å ta det bort, eller bare la det være slik... Jeg tror ikke ølet kommer i kontakt med denne delen. Har ikke merket noen usmak i allefall. Det har aldri vært noen pakning her, forøvrig. Den skrus på en slik og er da tett.
1,5" Tri-Clamp til 1/4" MFL - Ss Brewtech