Tråden for dumme spørsmål.

Følg i tilfelle nøye med når du legger den i handlekurven, de summerer i stor grad frakten med kun en liten rabatt og bikker du en vektgrense går det også over til en dyrere fraktmåte.
Takk for tips :) Sjekket nå, og produktet, frakt og mva ender på ca 500 så det virker rimelig nok :)
 
De valsene er veldig mye "spor" i... Er valsene slik at toppen av sporene på den ene valsen "går inn i" sporene på den andre?
Måtte se etter, og nei. Iallefall ikke når det er 1.2 mm avstand. Men det er drift på begge valsene. Vet ikke om det utgjør noe forskjell, men jeg er veldig fornøyd F9255D3A-55F7-41A8-B990-EC3DF0EC08B4_1_105_c.jpeg
 
Måtte se etter, og nei. Iallefall ikke når det er 1.2 mm avstand. Men det er drift på begge valsene. Vet ikke om det utgjør noe forskjell, men jeg er veldig fornøyd Vis vedlegget 49203
Tusen takk! Tenkte bare at stiller du den inn på eks 1,2mm (som du har gjort) så er det avstanden fra "topp-til-topp", og da vil den kanskje være 1,5mm eller mer fra "bunn-til-bunn" som maltkorn kan "gjemme" seg i og bli dårlig kvernet.... Bare en tanke jeg fikk :)
 
Noen som brygger med BB30 automatic? Jeg har kjøpt en sånn brygger og lurer på om pumpen tåler kokende vørter? Jeg finner ikke info om det på nettet. Hvordan er det å evt oppgradere pumpen på den? Kan man kjøpe en kraftigere pumpe og fortsatt kunne koble den opp mot bryteren på bryggeren som slår pumpen på?
 
Jeg har en BB60 Automatic. Starter pumpen ca. 5 min før kokeslutt. Det funker.

Her sitat fra midtbrygg.no:

"Ikke bruk pumpen til å sirkulere kokende væske i mer enn 15 minutter, for å unngå overoppheting av pumpen"

Jeg bruker ikke humleposer (men trub fanger). Det hender at pumpen tetter seg. Da må du sette på den rette muffen, silikon slange og blåse. Husk å hold ansiktet langt unna kokern når du gjør dette. Sprutende, kokende vørter er ikke gøy å få i ansiktet.

Hvis dette trikset ikke hjelper, så må du bruke sykkelpumpetrikset.
 
Så da gikk man på nok en smell(for lommeboka) og hente seg en 30L all rounder, soda regulator og trykksett.

Menne, dette var nytt for meg og jeg ble veldig kald på hendene. Altså jeg prøver å skru denne:
received_413901889693067.jpeg
received_160466785848615.jpeg

Inn i denne (aga fra jula):
received_1560407290835161.jpeg

Og på de videoene jeg har sett er det snakk om en liten vri når du kjenner motstand fra "tuppen", men sånn er det altså ikke her. Her freser det gass og jeg turte rett å slett ikke skru mer fordi det ble kaldt ja.

Skjer a?
 
Tror det er to typer adapter til sodastream.
Snip fra BryggSelv sine sider:

"Merk! "Nålen" som sitter inni adapteret kan justeres i høyden. Disse er satt inn manuelt hos produsenten og er derfor sjeldent perfekt justert for co2 beholdere. Hvis man prøver å skru denne på en AGA flaske og man opplever at co2 lekker ut koblingen er det fordi "nålen" sitter for langt ut og må skrus litt inn."
 
Snip fra BryggSelv sine sider:

"Merk! "Nålen" som sitter inni adapteret kan justeres i høyden. Disse er satt inn manuelt hos produsenten og er derfor sjeldent perfekt justert for co2 beholdere. Hvis man prøver å skru denne på en AGA flaske og man opplever at co2 lekker ut koblingen er det fordi "nålen" sitter for langt ut og må skrus litt inn."
Hmmmm, den hadde jeg klart å overse, mange takk :)
 
Du har vel en oxyturbo minor regulator @PetterL ? Bruker du en adapter? Jeg mener om denne regulatoren trenger en adapter/overgang mellom regulator og flaske er jo produktteksten helt misvisende, både hos BS og Brewshop..
 
Du har vel en oxyturbo minor regulator @PetterL ? Bruker du en adapter? Jeg mener om denne regulatoren trenger en adapter/overgang mellom regulator og flaske er jo produktteksten helt misvisende, både hos BS og Brewshop..
Plug and Play her, prøve å «ikke stoppe» men skru fort til den bunner? Pinnen trenger nok å skrus litt inn så pakningen lander før du åpner ventilen i flaske. Enten det eller tykkere pakning.
 
Oxy minor trenger ingen overgang. Skru regulatoren fort på. Lekker det fortsatt når du har skrudd den helt på, må du justere nålen. Min fungerte fint rett på AGA flaske.
 
Hvor justerer jeg nålen?
Det er ingen justering så vidt jeg har sett på min, står heller ikke noe om i instruksjonene som fulgte med. Min passet rett på Wassermaxx flaske fra Europris. Skrur på til første motstand, så 1/4-1/2 turn i en bevegelse til det er stramt. Kommer da et lite psht når ventilen trykksettes, merker bare noe utslipp om jeg skrur av ventilen igjen før flasken er tom. Om du ikke får det til ville jeg tatt det med på BS igjen og fått prøvd en annen ventil eller flaske.
Snip fra BryggSelv sine sider:

"Merk! "Nålen" som sitter inni adapteret kan justeres i høyden. Disse er satt inn manuelt hos produsenten og er derfor sjeldent perfekt justert for co2 beholdere. Hvis man prøver å skru denne på en AGA flaske og man opplever at co2 lekker ut koblingen er det fordi "nålen" sitter for langt ut og må skrus litt inn."
Det står jo bare på siden for adapteret for standard regulatorer, det brukes ikke med sodastream regulator.
 
Det er ingen justering så vidt jeg har sett på min, står heller ikke noe om i instruksjonene som fulgte med. Min passet rett på Wassermaxx flaske fra Europris. Skrur på til første motstand, så 1/4-1/2 turn i en bevegelse til det er stramt. Kommer da et lite psht når ventilen trykksettes, merker bare noe utslipp om jeg skrur av ventilen igjen før flasken er tom. Om du ikke får det til ville jeg tatt det med på BS igjen og fått prøvd en annen ventil eller flaske.

Det står jo bare på siden for adapteret for standard regulatorer, det brukes ikke med sodastream regulator.
Nei jeg har prøvd å lese i instruksjonsheftet og pdf'en jeg fant fra oxyturbo, men finner ingenting om å stille nålen, jeg har også prøvd å måle med skyvelære og jeg vet jo ikke hvor langt inn pinnen til aga flasken kan gå, men det ser ut som det er slutt på gjenger før jeg treffer pakningen:(

Dette var jo triste greier, ikke bare skal det være kjedelig vær å kjøre i, men jeg har en god time hver vei til BS....
 
Tilbake
Topp