Tråden for dumme spørsmål.

O2-regulatoren min har blitt helt skrudd...

Jeg var ikke klar over at den kunne demonteres på denne måten før den plutselig falt fra hverandre. Jeg hadde riktignok merket litt slapp ytelse i forkant. Anyway, er det noen som kjenner til noe skjema som viser hvordan denne skal settes sammen igjen?

regulator.JPG
 
Heisann!
Sliter med at carbonation cap til fermzilla lekker. Uansett hvor mye eller lite jeg strammer så lekker det. Kjøpte ølbrygging sitt startsett og der var carbonation cap gjort av plast. Mulig man har bedre resultater med metall?
 
Heisann!
Sliter med at carbonation cap til fermzilla lekker. Uansett hvor mye eller lite jeg strammer så lekker det. Kjøpte ølbrygging sitt startsett og der var carbonation cap gjort av plast. Mulig man har bedre resultater med metall?
Nå kan ikke jeg si noe om de i plast ettersom jeg har de i metall, men de jeg har må strammes ganske godt. De er «treige» å skru til så man kan bli lurt til å tro at de er tight. Neste tips er å sikre seg at gummipakningen er ok og ligger riktig.
 
Nå kan ikke jeg si noe om de i plast ettersom jeg har de i metall, men de jeg har må strammes ganske godt. De er «treige» å skru til så man kan bli lurt til å tro at de er tight. Neste tips er å sikre seg at gummipakningen er ok og ligger riktig.
Bruker du keg-lube på pakningene og gjengene?
 
Bruker du keg-lube på pakningene og gjengene?
Nei, burde kanskje det... ulempen med de i metall er at det er en veldig tight fit mot øl-koblingen (svart) mens grå er grei. Hvis du ikke fukter posten med vann eller starsan må du ta i så du nesten gjør i buksa. Her hadde vel keg-lube kommet til sin rett.

eneste gangen jeg sleit med lekkasje var fordi jeg ikke skrudde til nok. Ikke dermed sagt at det er tilfelle hos deg...
 
Nei, burde kanskje det... ulempen med de i metall er at det er en veldig tight fit mot øl-koblingen (svart) mens grå er grei. Hvis du ikke fukter posten med vann eller starsan må du ta i så du nesten gjør i buksa. Her hadde vel keg-lube kommet til sin rett.

eneste gangen jeg sleit med lekkasje var fordi jeg ikke skrudde til nok. Ikke dermed sagt at det er tilfelle hos deg...
Har prøvd alt mulig med de i plastikk. Håpløst prosjekt.
 
Helt sikker. Sprayet på star san inn under koblingen og det bobler i vei med det samme :(
Da er det vel bare pakningen igjen... ligger den likt når du skrur opp som når du skrudde på?

hvis ikke det løser seg tror jeg at jeg ville reklamert hvis det lar seg gjøre. Blir meningsløst å kalle det et trykksett hvis det ikke holder trykk...
 
Da er det vel bare pakningen igjen... ligger den likt når du skrur opp som når du skrudde på?

hvis ikke det løser seg tror jeg at jeg ville reklamert hvis det lar seg gjøre. Blir meningsløst å kalle det et trykksett hvis det ikke holder trykk...
Plastikkvarianten har vel ingen pakning så vidt jeg har fått med meg :) Mulig jeg tar grådig feil og da er det ikke rart det er lekkasje
 
Ingen pakning på de i plast. De skal tette som korken på en brusflaske, jeg liker dem bedre enn de i metall.

Har du sjekket om det er noen sprekker i plasten der gjengene er i lokket? Star-san kan ødelegge plasten.
 
Ingen pakning på de i plast. De skal tette som korken på en brusflaske, jeg liker dem bedre enn de i metall.

Har du sjekket om det er noen sprekker i plasten der gjengene er i lokket? Star-san kan ødelegge plasten.
Skal sjekke dette så fort jeg for muligheten. Hadde vært så mye lettere om Kegland hadde brukt samme løsning som på Cornelius Med vanlige ball lock poster og dip tube.
 
Mener å ha lest en plass at kobber irrer når det står uten vann i. Burde man oppbevare motstrømmskjøleren full med vann eller er ikke det så viktig??
Hva gjør dere med kobberkjøleren??
 
Kanskje jeg kan driste meg til å avsløre meg som den evige nybegynner. Jeg skal brygge en litt sterk øl Ca 8% ogbruker us05. Hvor mye gjær bør jeg bruke?
 
Nei, burde kanskje det... ulempen med de i metall er at det er en veldig tight fit mot øl-koblingen (svart) mens grå er grei. Hvis du ikke fukter posten med vann eller starsan må du ta i så du nesten gjør i buksa. Her hadde vel keg-lube kommet til sin rett.

eneste gangen jeg sleit med lekkasje var fordi jeg ikke skrudde til nok. Ikke dermed sagt at det er tilfelle hos deg...
Har bare ett brygg på Fermzillan så langt men skriver under på att svart er thight ja. Har hvit vaselin liggende (tube fra apoteket) som var tenk pakninger. Kanskje jeg skal finne frem den.
 
Tilbake
Topp