No shit, Sherlock.Dimensjon som sitter snug på ball locks.
No shit, Sherlock.Dimensjon som sitter snug på ball locks.
Tipper denne.. ball locks er som kjent 6,35 mm, eller 1/4" på imperialen.No shit, Sherlock.
Jeg bruker lastestropp med isoporTrenger en bulletproof måte å feste tempføler utenpå en fermzilla. De står i en fryser så kan bli litt krise om den faller av.
Til nå har det gått i klut og tøffel med mye gaffa. Må finnes en enklere, bedre og mer permanent måte å gjøre dette på. Forslag?
har prøvd med jekkestropp men dunken er liksom litt for glatt og rund til at jeg får det til å sitte skikkelig. Kanskje en enklere stroppvariant er veien å gå. Takk for tips Glenn!
Jeg bruker tape og en avklippet bit liggeunderlag. Isopor eller en svamp fungerer også slik daastøl viser her.har prøvd med jekkestropp men dunken er liksom litt for glatt og rund til at jeg får det til å sitte skikkelig. Kanskje en enklere stroppvariant er veien å gå. Takk for tips Glenn!
Takk for tips. Dette så helt strøkent ut!Bruker stropp med plastkroker og en bit fra puslematte for barn, fungerer gull
Vis vedlegget 67023
Vis vedlegget 67022
Jeg bruker puslemattebitene til diverse nivåreguleringer. Ville ikke klart meg uten.Bruker stropp med plastkroker og en bit fra puslematte for barn, fungerer gull
Vis vedlegget 67023
Vis vedlegget 67022
Jeg husket feilChemical and physical properties Appearance : clear colourless liquid Colour : < 20 Hazen Calcium chloride content : > 33% (w/w) / > 430 g/l Relative density (at 20°C) : 1,325 - 1,335 kg/l Acidity : 1,0 ± 0,5 M
Så siden den er w/w så måler jeg i milliliter?Jeg husket feil
Du kan måle i hva du vil, men vil du måle i volum må du dele på 0,43Så siden den er w/w så måler jeg i milliliter?
Det er jo 1’ern på «compound survivability». Så skal (teoretisk) være fin på varm side.Noen som har bekjentskap med Eukanot og har lyst å dele sine erfaringer? Jeg finner endel forskjellige meninger, noen sier fersken og fruktig, andre sier furu og dank..
Så, for å få et litt klarere bilde av hvilken øl jeg vil bruke den i, kunne det hvert greit å høre hva folket her inne mener.
Om det er av betydning er det lupomax poser jeg besitter
Takk for link og tanker Jeg ser flere nevner grønn paprika, syns det er vanskelig å forestille seg i en øl, men jeg finner vel ut tids nok.Det er jo 1’ern på «compound survivability». Så skal (teoretisk) være fin på varm side.
Mye isobutyrater!
Har ikke brygget med den, men drukket noen kommersielle øl med den. Jeg fikk grønn paprika. Så … neitakk.
«Aroma/Flavor: Green pepper, papaya, lime, apple blossom»
Yakima sammenlikner den med Mosaic, El Dorado, og Talus. Hmm … er ikke så enig.
Den kan jo brukes som bitterhumle …Takk for link og tanker Jeg ser flere nevner grønn paprika, syns det er vanskelig å forestille seg i en øl, men jeg finner vel ut tids nok.
Jeg har ikke helt bestemt meg for hva som skal brygges med den, men tenker det kan være lurt å brygge noe jeg har brygget noen ganger.
Jeg har noen APA og IPA hvor jeg bruker 3 humler, ofte Citra også byttes det mellom Cascade, Centennial eller Amarillo, det mange av de ølene har felles er at jeg bruker en humle som en motpol til de, ofte Chinook, men også Simcoe eller rett og slett Northern Brewer.
Det er noe med litt blomster og krydder jeg syns passer fint med de mer fruktige C-humlene men da ofte i moderate mengder, for eksempel:
2g/l Citra
2g/ Cascade
1g/l Chinook
Jeg ser for meg at det samme kunne blitt gjort med Eukanot, hvor jeg i eksempelet over bytter den ut med Chinook, hva tenker du?
Joda, klart den kan, men hvor er moroa i det? Lupomax og greier kan da ikke settes i bitterhet-hjørnetDen kan jo brukes som bitterhumle …
Det var jo en veldig … trendy … humle for noen år siden, så noe er jo bra med den. Jeg tror den dro på seg dette «grønn-paprika-ryktet», og derfor har falt «out of favor». Men mange likte den jo godt i 2020, så man kan sikkert brygge godt øl med denJoda, klart den kan, men hvor er moroa i det? Lupomax og greier kan da ikke settes i bitterhet-hjørnet
Men jeg skjønner at dette ikke er en humle som har klart å gjøre seg særlig populær rundt omkring, det alene gjør det egentlig bare mer fristende å gi den en sjanse.. Og selv om jeg tilsynelatende har en ganske følsom gane, så er jeg ikke redd for å drikke et fat som ikke er en innertier
Men igjen, takk for forslag.