Finn Berger
Moderator
Bør bli en merkbar forskjell der.Ble Split i dag. Lucky Jack med us-05 og verdant
Bør bli en merkbar forskjell der.Ble Split i dag. Lucky Jack med us-05 og verdant
Har løst det ved å varme den ytterste slangen med kokende vann, utvidet og presse den andre inni. Både 6,35mm og 8mm går inni 9,5mm EVABarrier slange.Jeg skulle gjerne hatt en kobling mellom Oxyturbo Minor O2-oksygenregulator med 1/4" John Guest tilkobling og Oksygen Flow Meter med 8mm DuoTight koblinger, feks. en 6,35mm (1/4") til 1/4" FFL Duotight Hurtigkobling (innvendige gjenger). Denne ville passet på Oksygen Flow Meter.
Dette finner jeg ikke.
Må jeg koble dette sammen med en overgang mellom 1/4" slange og 5/16" slange slange, eller finnes det bedre løsninger?
Jeg har mekka diverse ukurante Petter Smart-koblinger. Et ekstra knep for å sikre mot lekkasjer er å surre ei sammenbretta clingfilm-stripe rundt koblinga. Festes til slutt med en bit tape. Sørlig nyttig når koblinga ikke skal være permanent.Har løst det ved å varme den ytterste slangen med kokende vann, utvidet og presse den andre inni. Både 6,35mm og 8mm går inni 9,5mm EVABarrier slange.
Takk for svar! Jeg har forsøkt med lynlim, men vet ikke om det holder. Det er nok lite trykk etter regulatoren.Jeg har mekka diverse ukurante Petter Smart-koblinger. Et ekstra knep for å sikre mot lekkasjer er å surre ei sammenbretta clingfilm-stripe rundt koblinga. Festes til slutt med en bit tape. Sørlig nyttig når koblinga ikke skal være permanent.
Det ser ekstremt uprofft ut, men det funker faktisk.
En sånn?Har løst det ved å varme den ytterste slangen med kokende vann, utvidet og presse den andre inni. Både 6,35mm og 8mm går inni 9,5mm EVABarrier slange.
Kan denne skrues inn i Oxyturbo Minor O2-oksygenregulator? I så fall, er det topp.En sånn?
DuoTight - 8mm x FFL - Ølbrygging AS
Her finner du Duotight 8mm x FFL til ølbryggingen. Vi tilbyr en rekke produkter og utstyr til ølbryggingen. Besøk oss i dag for en hyggelig handel!www.olbrygging.no
Ta en telefon til ølbrygging og legg fram problemet. De verifiserer rett kobling for deg.Kan denne skrues inn i Oxyturbo Minor O2-oksygenregulator? I så fall, er det topp.
De var behjelpelige med å foreslå masse koblinger, men det ønsker jeg ikke fordi det blir slarkete og vanskelig å holde. Takk for svar!Ta en telefon til ølbrygging og legg fram problemet. De verifiserer rett kobling for deg.
De kunne ikke svare på hvilke gjenger som er på regulatoren? Jeg har ikke sånt utstyr selv så kjenner ikke til hvordan det ser ut.De var behjelpelige med å foreslå masse koblinger, men det ønsker jeg ikke fordi det blir slarkete og vanskelig å holde. Takk for svar!
Takk!Jeg har både O2 og CO2 sodastream-regulatorer fra oxyturbo. Jeg kan sjekke om gjengene på CO2-regulatoren er de samme BSP-gjengene som på O2-regulatoren. I såfall bør denne passe: https://brewshop.no/produkt/fat-co2...P4RBY23Y_UKFp5d8zQIhwkEyn6uOu8JRsr77T3bd-Eras
Ølbrygging.no skriver at 1/8" BSP passer i Oxyturbo Minor O2, altså akkurat den du trodde ville passe!Takk!
Mener du denne?Kan bekrefte at Oxyturbo Minor har 1/8” BSPT gjenger. Jeg bruker flytende gjengetetning på disse for å få det 100% gasstett. Det får en tak i på Biltema, Loctite har også men IKKE bruk gjengelåsing!
Bør nok kjøre teflontape på oksygenregulator ja… 02 og brennbart skal man ikke spøke med…Mener du denne?
Er litt redd for denne når det står: "It is not recommended for oxygen rich systems under pressure."
Ja, det ser ut som et ganske vanlig gjæringsforløp etter "hurtiggjæringsmetoden", selv om jeg nok ville holdt den på 19 grader i noen dager til.Gir denne gjæringsprofilen mening? Har aldri sett lignende...
Det er en Maerzen.
Vis vedlegget 71964
Gjær er litt uforutsigbare ansatte. Så jeg ville vel heller fulgt med på hva som skjer, og innrette meg etter det. For meg ser det ut som snaut med tid før CC.Gir denne gjæringsprofilen mening? Har aldri sett lignende...
Det er en Maerzen.
Vis vedlegget 71964