Tråden for dumme spørsmål.

Ødelagt er et kraftig begrep. Du må påregne litt redusert friskhet siden den har ligget i et O2 beriket og varmt (les: ikke fryser) miljø.
Jeg vurderte prosessen din for noen år siden, men setter nå overtrykk med co2 i gjæringskaret og tilfører humle via det lille PET hullet i min Fermzilla.
Selvfølgelig en liten fare for tilførsel av O2, men jeg anser den som tilstrekkelig liten.

Jeg skulle gjerne hatt en kobling mellom Oxyturbo Minor O2-oksygenregulator med 1/4" John Guest tilkobling og Oksygen Flow Meter med 8mm DuoTight koblinger, feks. en 6,35mm (1/4") til 1/4" FFL Duotight Hurtigkobling (innvendige gjenger). Denne ville passet på Oksygen Flow Meter.
Dette finner jeg ikke.
Må jeg koble dette sammen med en overgang mellom 1/4" slange og 5/16" slange slange, eller finnes det bedre løsninger?
Har løst det ved å varme den ytterste slangen med kokende vann, utvidet og presse den andre inni. Både 6,35mm og 8mm går inni 9,5mm EVABarrier slange.

Sist redigert:
Har løst det ved å varme den ytterste slangen med kokende vann, utvidet og presse den andre inni. Både 6,35mm og 8mm går inni 9,5mm EVABarrier slange.
Jeg har mekka diverse ukurante Petter Smart-koblinger. Et ekstra knep for å sikre mot lekkasjer er å surre ei sammenbretta clingfilm-stripe rundt koblinga. Festes til slutt med en bit tape. Sørlig nyttig når koblinga ikke skal være permanent.

Det ser ekstremt uprofft ut, men det funker faktisk:).

Jeg har mekka diverse ukurante Petter Smart-koblinger. Et ekstra knep for å sikre mot lekkasjer er å surre ei sammenbretta clingfilm-stripe rundt koblinga. Festes til slutt med en bit tape. Sørlig nyttig når koblinga ikke skal være permanent.

Det ser ekstremt uprofft ut, men det funker faktisk:).
Takk for svar! Jeg har forsøkt med lynlim, men vet ikke om det holder. Det er nok lite trykk etter regulatoren.

Kan bekrefte at Oxyturbo Minor har 1/8” BSPT gjenger. Jeg bruker flytende gjengetetning på disse for å få det 100% gasstett. Det får en tak i på Biltema, Loctite har også men IKKE bruk gjengelåsing!

Nice. CO2-regulatoren min har en nippel bare, så jeg har hatt lyst til å oppgradere til denne. Viste seg ganske tøff å få løs, så da venter jeg til jeg har den i hus :)

Kan bekrefte at Oxyturbo Minor har 1/8” BSPT gjenger. Jeg bruker flytende gjengetetning på disse for å få det 100% gasstett. Det får en tak i på Biltema, Loctite har også men IKKE bruk gjengelåsing!
Mener du denne?
Er litt redd for denne når det står: "It is not recommended for oxygen rich systems under pressure."

Vedlegg

• Screenshot_20250401_153601_Chrome.jpg
    Screenshot_20250401_153601_Chrome.jpg
    70,2 KB · Sett: 12
Gir denne gjæringsprofilen mening? Har aldri sett lignende...
Det er en Maerzen.

Vis vedlegget 71964
Ja, det ser ut som et ganske vanlig gjæringsforløp etter "hurtiggjæringsmetoden", selv om jeg nok ville holdt den på 19 grader i noen dager til.

Når jeg gjærer pils, lar jeg den ofte stige fritt fra 10-12 grader til 16-18 grader når jeg ser stormgjæringen avtar. Det er viktigst å gjære med temperaturkontroll tidlig i gjæringsforløpet.

Sist redigert:
Tilbake
Topp