Tråden for REX-C100 PID

gle1

Norbrygg-medlem
Ble litt lei av å søke meg frem i x-antall forskjellige poster om denne PID kontrolleren. Da må det jo være lettere å samle alle spørsmål i 1 tråd.

Jeg åpner tråden med mitt spørsmål. Stiller dere inn PID´en til 100grader når dere skal koke? Eller kjører dere en regulator utenom?

Legger ved den manualen jeg synes var best, og stemte med min REX. Flere andre bruksanvisninger var dårlig formulerte, eller hadde feil verdier.
 

Vedlegg

  • ManualREX-C100.pdf
    3,4 MB · Sett: 69
Da føler jeg opp med neste spørsmål. Hvordan legger man inn temperaturdifferanse? Har funnet ut at PID´en leser en grad å to mindre enn egentlig verdi.
 
Tror det må være SC på side 2 i manualen. Prøv også å sette DF til 0, ellers vil kanskje ikke tempen vises hvis den overskyter litt.
 
Enda noen spørsmål. Regner med dette er spørsmål flere lurer på. For å forstå bruken av PID, og kunne manøvrere seg lettere gjennom menyene, kunne noen forklart meg hva de forskjellige menyvalgene gjør?

Da tenker jeg menyvalgene på side 2, form 4 i vedlegget i første post. Alså: P, I, D, Ar, r, oH og Sc.

Jeg er også på jakt etter instillingen hvor man kan bestemme avviket PID`en styrer etter. F.eks at den ikke skal slå inn før den er +- 0,5 grad. Slik at jeg slipper at den går av å på hvert sekund.
 
Noen som har svaret på mitt siste spørsmål?

Jeg er også på jakt etter instillingen hvor man kan bestemme avviket PID`en styrer etter. F.eks at den ikke skal slå inn før den er +- 0,5 grad. Slik at jeg slipper at den går av å på hvert sekund.

Det er det siste jeg lurer på før PID´en er klar til bruk!
 
Det du antagelig er ute etter er deadband. Er egentlig beregnet for å minske slitasje på mekaniske pådragsorgan.
 
Tilbake
Topp