Unøyaktig oeschlevekt

Eg kjøpte nyleg ei oeschlevekt. Eg gløymde å sjekke kalibreringa før eg byrja å brygge, men lurte litt når ølet eg brygga stoppa opp på SG 1.012.

Eg sjekka då vekta med reint vatn, og den var 1.003-4 ved 20 grader. Den viser 1.000 ved omlag 40 grader. Altså 3-4 poeng skilnad.

Når eg brukar Bryggekalkulator.no og legg inn 1.004 ved 20 grader, og skriv kalibreringstemperatur 40, seier kalkulatoren at det tilsvarar 0.998 ved 40 grader. Altså 6 poeng i skilnad. Ved å prøve meg fram finn eg at den burde vore 1.000 ved 35 grader. Altså er ikkje berre nullpunktet feil, men skalaen virkar å vere feil og..

Fleire med liknande erfaring? Det er vel berre å gå på butikken og reklamere, eller?
 
Vet ikke helt om du bør bruke kalkulaturen til det formålet. ;)
Den er i utgangspunktet tenkt brukt når man har et hydrometer som fungerer som det skal, og som har en gitt kalibreringstemperatur (ofte er dette rundt 20 grader C). Dersom man måler en prøve som er under/over denne temperaturen kan man bruke kalkulatoren for å justere seg frem til korrekt avlesning på feil temperatur :) Men for et hydrometer som i utgangspunktet viser feil, ville jeg vært litt skeptisk.
 
@Miguel
Kjøpt på den største bryggebutikken i Bergen. Dei kan vel få feilvarer dei og.

@glennrlie
Men det beviser vel at vekta ikkje er brukbar?

Viss skalaen hadde vore rett, men kalibrert på feil temperatur, kunne ein kanskje brukt den ved å måle på ein annan temperatur, evt lagt til/trukke eit visst antal poeng. Men her virkar det som om både skalaen og kalibreringa er feil.
 
Eg kjøpte nyleg ei oeschlevekt. Eg gløymde å sjekke kalibreringa før eg byrja å brygge, men lurte litt når ølet eg brygga stoppa opp på SG 1.012.

Eg sjekka då vekta med reint vatn, og den var 1.003-4 ved 20 grader. Den viser 1.000 ved omlag 40 grader. Altså 3-4 poeng skilnad.
Har ved et par anledninger opplevd at hylsa med gradeskalaen er ganske løs inne i glassrøret. Ved å "kakke" forsiktig i enden av oeschlevekta har det vært mulig å flytte skalaen til riktig nivå.
 
Tilbake
Topp