Vis din kegerator / øleskap!

Rask photosession i boden:

:)

IMG_7632.jpg

IMG_7637.jpg

IMG_7642.jpg

IMG_7684.jpg


Hvitmalt 2X4" krage limt fast med hvit baderomssilikon. Perlick 525SS med rustfri shank på alle.

Inni er det 2KG co2 fra Bryggselv koblet til 6-way manifoil og superflextubing på alt. Irriterer meg egntlig grenseløst at disse nye antimicrobe sølv-coatede slangene fra Moorebeer ble introdusert rett etter jeg kjøpte en rull med 30 meter av vanlig superflex men det glemmes lett i hverdagen når man tar seg en tapp :)

Høyden til hyllen (Ekby Jarben fra Ikea) fra tapp er stor nok til et vanlig halvliter glass og alt jeg har av glass egentlig forutenom høye hveteglass. Har funnet driptray på nett som passer men ser det ann litt om det egentlig er behov. Med tray så går det jo naturlig nok lengre mellom rengjøring fremfor en blank og synlig flate som dette så det kan jo ha sine fordeler.
 
Malte litt med tavlemaling fra Biltema, funker faktisk det :)
Men må nok trene litt på å skrive med kritt, er visst mange år siden jeg har gjort det..

Edit; Var nok bedre å skrive horisontalt.
Bra opplegg. Hvor fikk du tak i krittavlen, den ser ut som den er festet med magnet rett på kjøleskapet.
 
Bra opplegg. Hvor fikk du tak i krittavlen, den ser ut som den er festet med magnet rett på kjøleskapet.
Nei, det er malt på med såkalt tavlemaling. Pussa litt med smergelpapir, brukte elektrotape som maskeringstape, og malte på 3 strøk.
Det funker bra også etter litt tid.
 
Hva som helst av helt matt svart oljemaling skal funke til tavlemaling, da jeg jobba hos jernia en gang i tiden var det fenom som var tingen :)
 
Bjørketapp.jpg Bilder av tappeanlegget jeg installerte på hjemgården i sommer. To fat plassert i bunnen av kjøleskapet, som også brukes til mat. En bjørkeplanke som bestefaren min har saget på gårdssaga. To Perlich 525 kraner med topper for gjærestolper som dryppbrett. Kranene merkes med Whyteboard tusj foran på dryppbrettene. Dette var populært i sommervarmen:)
 
Sist redigert:
Meny_Boden.jpg

Da har jeg oppgradert med en selvmekket meny-tavle. Laget av en pult-plate som jeg fant forlatt i en container. Pusset ned og malt med Flugger tavlemaling. Borret hull i hjørnene og tvers igjennom 2x4 bjelker og boltet fast som stylter. Stødig! :) Naboene har også donert noen hyggelige stoler og hylle :)
 
Kegeratoren har fått ny linje, dedikert til stout samt et nytt skilt.

image.jpg

Skapet og skiltet skal males med tavlemaling.
 
Sist redigert:
Krage på fryseboks, er det kun for gjennomføring av tappekraner? eller har det en funksjon jeg ikke ser?

Temperaturkontroll i fryseboks, holder det med stc1000 eller gjør dere andre grep for å holde grei øl-temp?
 
Tilbake
Topp