Vis din kegerator / øleskap!

Eikeplate fra Coop'en. Jeg har foreløpig ikke montert den fast slik at jeg kan flytte den fra toppen av fryseboks til andre plasser etter behov.
 
Her er min kegerator. Tapetsert i samme som veggen og montert hjul. Selvlagde håndtak. Perlick 650SS.
 

Vedlegg

  • Kegerator.jpg
    Kegerator.jpg
    342,5 KB · Sett: 1.074
Fikk endelig tappetårnet og drip tray. Har lest en del ang. lengde på ølslangen. Kranen er utstyrt med flow control. Slangen er ca. 1,7m med 3/16" innerdiameter. Er slangen lang nok når jeg har flow control, eller må jeg opp i 3-5 meter?

Er det en bædæss hot rod du har stående i bakgrunnen?
 
Mitt nybygde tappeutstyr, mangler fortsatt litt flekkmaling på lister etter saging. Bygget av ett gammelt kjøleskap og kledd med parkett. Fronten med tappekranene er malt med tavlemaling for enkelt å sette menyen.
 

Vedlegg

  • kegerator.jpg
    kegerator.jpg
    144,5 KB · Sett: 750
Her er noen bilder av Tapcooler'n min.
Edit: bildene ble ikke med, se neste melding.
 
Sist redigert:
Prøver igjen...
Her er noen bilder av Tapcooler'n min.
Lukket:
uploadfromtaptalk1422821584693.jpg
Åpen:
uploadfromtaptalk1422821639052.jpg
Ventmatic kraner, de tre til venstre er for øyeblikket med stout spout:
uploadfromtaptalk1422821682044.jpg
Dryppbrett med glasspyler og avløp til tank:
uploadfromtaptalk1422821720244.jpg
I skapet er det 2 stk 19-liters og 4 stk 12-litersfat, 6-dobbel CO2-regulator (O.D.L) med sodastreamflaske, 5-liters glykoltank med sirkulasjonspumpe, vanntank og trykkvannspume for glasspyleren og avløpstank til dryppbrettet.

Det er temmelig fullt, og det trengs nok en hylle for de øverste fatene. Må stable fatene veldig nøaktig for å få plass sånn den er nå.
 
Prøver igjen...
Her er noen bilder av Tapcooler'n min.
Lukket:
Vis vedlegget 16657
Åpen:
Vis vedlegget 16658
Ventmatic kraner, de tre til venstre er for øyeblikket med stout spout:
Vis vedlegget 16659
Dryppbrett med glasspyler og avløp til tank:
Vis vedlegget 16660
I skapet er det 2 stk 19-liters og 4 stk 12-litersfat, 6-dobbel CO2-regulator (O.D.L) med sodastreamflaske, 5-liters glykoltank med sirkulasjonspumpe, vanntank og trykkvannspume for glasspyleren og avløpstank til dryppbrettet.

Det er temmelig fullt, og det trengs nok en hylle for de øverste fatene. Må stable fatene veldig nøaktig for å få plass sånn den er nå.

Kudos!!!
Så den i Kanonhallen i går. Det er den råeste kegatoren jeg har sett noen gang!
 
Prøver igjen...
Her er noen bilder av Tapcooler'n min.
Lukket:
Vis vedlegget 16657
Åpen:
Vis vedlegget 16658
Ventmatic kraner, de tre til venstre er for øyeblikket med stout spout:
Vis vedlegget 16659
Dryppbrett med glasspyler og avløp til tank:
Vis vedlegget 16660
I skapet er det 2 stk 19-liters og 4 stk 12-litersfat, 6-dobbel CO2-regulator (O.D.L) med sodastreamflaske, 5-liters glykoltank med sirkulasjonspumpe, vanntank og trykkvannspume for glasspyleren og avløpstank til dryppbrettet.

Det er temmelig fullt, og det trengs nok en hylle for de øverste fatene. Må stable fatene veldig nøaktig for å få plass sånn den er nå.


Kor du he kjøpt ditta driptrayet?:D
 
Hei Oberstbräu. Fantastisk Stout på lørdag :)
Fikk beundret oppsettet ditt, men kunne tenkt meg en titt inni.
Flott hvis du publiserer hele handlelisten :)
M
 
Stilig! Hvor er ølslangene gjemt?
Takk. :) Bunten med øl- og glykolslanger går opp gjennom en åpning bakerst i kjøleskapstoppen. Bøyes frem til en åpning i bakveggen på topprommet. Der er bunten såvidt synlig når topplata er oppe. Videre gjennom topplata. Den er hul, massiv treramme dekket med 5 mm kryssfinér. Slangebunten er isolert med 10 mm Armaflex.
 
Strøken !! Har du ett bile av innmaten ? Ble nyskjerrig på den glasskyller saken
Takk! :)
Nei, men prøver å få tatt noen snart. Ganske enkel løsning for glasskylleren. Liten trykkvannspumpe festet i toppen av kjøleskapet + en vanndunk.
 
Fantastisk Stout på lørdag :)
Takk! :) Den var lett karbonert med CO2 og tappet med nitro (N2O) fra kremsprøytepatroner. Skal legge ut et bilde av løsningen.

Fikk beundret oppsettet ditt, men kunne tenkt meg en titt inni.
Flott hvis du publiserer hele handlelisten :)
M
Skal legge ut bilder og linker til det som er i salg. Men det er en del som er spesiallaget, så det det blir nok ikke hele handlelisten.
 
Tilbake
Topp